اخبار داغ

کرونا در حال پایان اما پیامدهای آن همچنان باقی است؛

معضل سرویس مدارس و گره کور ترافیک در یزد بعد از دوسال دوری از آموزش حضوری

معضل سرویس مدارس و گره کور ترافیک در یزد بعد از دوسال دوری از آموزش حضوری
بدون شک آثار شیوع کرونا در کشورهای مختلف و از جمله در کشور ما، بعد از پایان کرونا هم ادامه خواهد داشت و وجود برخی از مشکلات در این زمینه دور از انتظار نیست، اما یقینا تدابیر و تصمیمات درست و حساب شده می تواند تا حدی از بار این مشکلات بکاهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بعد از گذشت دو سال که بخاطر شیوع ویروس کرونا، آموزش در مدارس بصورت غیرحضوری بود حالا و با نزدیک شدن به پایان کرونا، شاهد حضوری شدن آموزش مدارس بصورت کامل نیز هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

چند روز قبل مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: جهان بیش از هر زمان دیگری به پایان همه‌گیری کرونا که از اواخر سال ۲۰۱۹ جان میلیون‌ها نفر را گرفته، نزدیک است. ما هرگز در موقعیتی بهتر از اکنون برای شکست دادن این بیماری همه گیر قرار نداشته ایم. هنوز به نقطه پایان کرونا نرسیده ایم اما این نقطه نزدیک به نظر می‌رسد.

,

در این بین یکی از چالش ها، ترافیک ماه مهر به ویژه در شهرهای بزرگ کشور است، موضوعی که البته امسال احتمالا با شدت بیشتری شاهد آن باشیم چرا که حالا با مسئله سرویس مدارس نیز مواجه هستیم.

,

کاهش تمایل خودروهای شخصی به سرویس دهی مدارس

, کاهش تمایل خودروهای شخصی به سرویس دهی مدارس, کاهش تمایل خودروهای شخصی به سرویس دهی مدارس,

در همین رابطه مهدی فعالی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: دو هزار و ۳۰۰ خودروی شخصی در سال ۱۳۹۸ برای سرویس مدارس ثبت نام کرده بودند، اما در حال حاضر فقط ۷۰۰ خودرو برای سرویس دهی ثبت نام کردند.

,

این اظهارات به وضوح نشان می دهد که میزان تمایل خودروهای شخصی به سرویس دهی مدارس نسبت به قبل از دوران کرونا به یک سوم رسیده است که یقینا این مسئله مشکلات را به ویژه در زمینه کرونا ایجاد خواهد کرد.

,

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون جزئیات افزایش نرخ سرویس مدارس گفت: نرخ سرویس مدارس طی دو مرحله افزایش یافت؛ در ابتدا برابر نرخ اعلامی وزارت کشور که اعلام کرده بود کلیه نرخ‌ها 35 درصد بیشتر افزایش پیدا نکند، شورای شهر با توجه به نظر آموزش و پرورش و با توجه به بخشنامه وزارت کشور نرخ سرویس مدارس را 35 درصد بیشتر افزایش نداد.

,

وی ادامه داد: اما با توجه به شرایط خاص تورمی که در کشور وجود داشته و اینکه طی دو سال گذشته کشور درگیر کرونا بوده و نرخ سرویس مدارس عملا بطور کامل اجرا نمی‌شد، خیلی از مدارس گفتند این میزان افزایش نرخ برای شرکت‌های خدماتی مینی‌بوس‌رانی و همچنین آژانس‌ها مقرون به صرفه نیست.

,

سیفی اضافه کرد: لذا مجددا کمیسیون ماده 18 نرخ‌گذاری با حضور مسئولین زیربط از جمله آژانس‌داران، شرکت‌های خدماتی مینی‌بوس‌رانی، نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، آموزش و پروش، مجمع امور صنفی و سایر دستگاه‌های زیربط تشکیل شد و نهایتا نرخ 50 درصد افزایش برای مینی‌بوس‌ها و 50، 60 و 70 درصد برای آژانس‌ها بر حسب کیلومتری که طی می‌کنند، اعلام شد.

,

, ,

اول مهر با ترافیک طاقت فرسا در یزد مواجه خواهیم بود

, اول مهر با ترافیک طاقت فرسا در یزد مواجه خواهیم بود, اول مهر با ترافیک طاقت فرسا در یزد مواجه خواهیم بود,

سرهنگ مهدی زارع رئیس پلیس راهور استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: استفاده از خودروهای شخصی به ویژه در ایام بازگشایی مدارس موجب ایجاد ترافیک بسیار سنگین، طولانی‌مدت و طاقت‌فرسا در سطح شهر خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: طبیعی است که حجم خودروهایی که اول مهر وارد معابر شهر می‌شوند با ظرفیت معابر تناسب ندارند و قطعا شاهد ترافیک سنیگین خواهیم بود، البته همه تلاش و تدابیر ما این است که ترافیک به حداقل برسد.

,

رئیس پلیس راهور استان یزد تصرح کرد: مهم‌ترین راهکار کاهش ترافیک در سطح شهر، راه‌اندازی کامل سرویس مدارس و استفاده از وسایل نقلیه عمومی است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

,

زارع اظهار داشت: در واقع با توجه به اینکه تعداد و ظرفیت معابر محدود است و تعداد خاصی از خودروها را می‌تواند در خود جای دهد و تمام معابر هم درگیر می‌شوند و مسیرهایی هم که ما به عنوان مسیر جایگزین در نظر می‌گیریم قطعا مشکلات خاص خودشان را خواهند داشت، خیلی نمی‌توان امیدوار به مسیرهای جایگزین و طرح‌های ترافیکی بود.

,

این مسئله حالا موجب شده است تا هم تدابیری برای ساماندهی سرویس مدارس استان یزد اندیشیده شود و هم برای کاهش ترافیک تصمیماتی گرفته شود. برای ساماندهی سرویس مدارس و افزایش تمایل رانندگان به سرویس دهی، استاندار یزد از پرداخت تسهیلات به سرویس مدارس خبر داد.

,

پرداخت دو وام 50 میلیونی رانندگان سرویس مدارس

, پرداخت دو وام 50 میلیونی رانندگان سرویس مدارس, پرداخت دو وام 50 میلیونی رانندگان سرویس مدارس,

محمدرضا مدرسی فرماندار یزد در همین رابطه به خبرنگار یزدرسا گفت: رانندگان شاغل در زمینه سرویس مدارس نگرانی هایی داشتند که در راستای رفع این نگرانی ها، استاندارمحترم مصوب کردند که دو تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 50 میلیون تومان به آنها پرداخت شود.

,

وی ادامه داد: این تسهیلات در دو مرحله پرداخت خواهد شد، مرحله اول از مهر تا آبان پرداخت و در صورت ادامه فعالیت و حسن انجام کار، مرحله دوم تسهیلات در نیمه دوم سال تحصیلی به رانندگان سرویس مدارس پرداخت خواهد شد.

,

مدرسی در مورد روند ثبت نام رانندگان متقاضی سرویس مدارس نیز اظهار داشت: رانندگانی که تمایل دارند به عنوان سرویس مدارس فعالیت کنند پس از ثبت نام در سایت مربوطه به یکی از شرکت های16  گانه مجاز معرفی و در این مرحله صلاحیت آنها بررسی و در صورت تائید به مدارس معرفی خواهند شد.

,

فرماندار یزد با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات مربوط به  نحوه فعالیت و همکاری با مدارس به مانند سال های قبل است و هیچ گونه تغییری در این زمینه صورت نگرفته ابراز داشت: امیدواریم با پرداخت این تسهیلات که به عنوان بسته تشویقی از سوی استاندار یزد تدارک دیده شده است دل نگرانی ها رانندگان، خانوادگان و حتی مدارس برطرف و شاهد مرتفع شدن کامل این مشکل باشیم.

,

تغییر ساعات کاری ادارات در مهرماه برای رفع ترافیک یزد

, تغییر ساعات کاری ادارات در مهرماه برای رفع ترافیک یزد, تغییر ساعات کاری ادارات در مهرماه برای رفع ترافیک یزد,

همچنین برای کاهش ترافیک ماه مهر در استان یزد تصمیماتی اتخاذ شده است که یکی از آن ها به کاهش ساعات کاری اداره ها مربوط می شود. در همین رابه محمدجواد ابوالحسنی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: در هفته اول مهرماه شروع کار ادارات دولتی یک ساعت دیرتر و 8:15 خواهد بود و پایان کار نیز یک ساعت دیرتر و 15:15 خواهد بود. شروع به کار واحدهای صنعتی در شهرک ها و واحدهای تولیدی نیز ساعت 6:30 و پایان آن 15:30 خواهد بود.

,

وی افزود: این تصمیمات برای اول تا هفتم مهر تعیین شده و بعد از آن به احتمال زیاد شرایط به حالت عادی برخواهد گذشت اما در صورتی که نیاز به ادامه محدودیت ها باشد اطلاع رسانی می شود.

,

بدون شک آثار شیوع کرونا در کشورهای مختلف و از جمله در کشور ما، بعد از پایان کرونا هم ادامه خواهد داشت و وجود برخی از مشکلات در این زمینه دور از انتظار نیست، اما یقینا تدابیر و تصمیمات درست و حساب شده می تواند تا حدی از بار این مشکلات بکاهد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه