اخبار داغ

گزارش تصویری/

تصاویر/"لایه‌های پنهان"

تصاویر/"لایه‌های پنهان"
"باداب سورت" یک مکان طبیعی در استان مازندران در شمال ایران ، ۹۵ کیلومتری جنوب شهر ساری است. تراس‌های باداب‌سورت، از سنگ تراورتن ساخته‌شده است، سنگی رسوبی که با جریان آب از دو چشمه معدنی مجزا رسوب شده‌است.آنها در دوره‌های زمین‌شناسی پلیستوسن و پلیوسن تشکیل شدند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛"باداب سورت" یک مکان طبیعی در استان مازندران در شمال ایران ، ۹۵ کیلومتری جنوب شهر ساری است. تراس‌های باداب‌سورت، از سنگ تراورتن ساخته‌شده است، سنگی رسوبی که با جریان آب از دو چشمه معدنی مجزا رسوب شده‌است.آنها در دوره‌های زمین‌شناسی پلیستوسن و پلیوسن تشکیل شدند. هنگامی‌که آب، با کربنات کلسیم و کربنات‌آهن اشباع شده، به‌سطح می‌رسد‌، دی‌اکسیدکربن از آن خارج می‌شود و کربنات‌های معدنی رسوب می‌کنند.کربنات آهن و کربنات کلسیم به‌عنوان ژل‌های‌نرم بوسیله‌ آب جدا می‌شوند، اما درنهایت به سنگ تراورتن‌سخت تبدیل می‌شوند.
این مجموعه عکس تلاش می‌کند تا با ارائه‌ نمایی بسیار نزدیک و البته متفاوت، توجه بیننده را به فرایند شکل‌گیری رسوب و ایجاد فرم‌ها و رنگ‌های بی‌نظیر در چشمه‌ باداب‌سورت جلب‌کند، تا ضمن پی‌بردن به ساختار زیبای این خلقت خداوند؛ توجه ویژه‌ای در جهت حفاظت و نگهداری این میراث طبیعی داشته‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

, , , , , , , , , , , , ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه