اخبار داغ

پنتاگون:

بالون چینی برای اهداف جاسوسی و شناسایی بود

بالون چینی برای اهداف جاسوسی و شناسایی بود
وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که بررسی تجهیزات بالون سرنگون شده چین از بکارگیری آن با اهداف جاسوسی و شناسایی حکایت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیا الیوم، یک مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که بررسی‌های انجام شده روی تجهیزات بالون چینی ساقط شده، نشانگر بکارگیری آن با اهداف جاسوسی و شناسایی است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمی‌توانم جزئیات بیشتری بیان کنم اما این فرصت برای ما فراهم شد که بالون و تجهیزات با ارزش موجود در آن را بررسی کنیم.

وی همچنین افزود که ایالات متحده سرنگونی این پهپاد مقابل سواحل کارولینای جنوبی را به پکن اطلاع داده است.

از سوی دیگر پنتاگون اعلام کرد که این بالون چینی با یک موشک هوا به هوا که توسط یک فروند جنگنده اف -۲۲ شلیک شده بود، ساقط گردید.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم مدعی شد که بالون چینی که سرنگون گردید برای اهداف جاسوسی و رصد مراکز راهبردی آمریکا مورد استفاده بود.

آستین افزود: درپی دستورات رئیس جمهور بایدن، یک فروند جنگنده آمریکا با موفقیت این بالون را در ارتفاع بالا سرنگون کرد. این بالون برای رصد مراکز راهبردی موجود در ایالات متحده مورد استفاده بود. رئیس جمهور به شرطی با سرنگونی این بالون موافقت کرد که خطری متوجه شهروندان نشود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که عملیات سرنگونی این پهپاد با هماهنگی و حمایت کامل دولت کانادا انجام گرفت.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم گفت که وی روز چهارشنبه سرنگونی این بالون را خواستار شده بود اما آژانس امنیت ملی به وی توصیه کرده بود که تا زمان رسیدن بالون به مکان مناسب منتظر بماند.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال از پاسخ به سوالی پیرامون تأثیر سرنگونی این بالون بر روابط با چین خودداری کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه