اخبار داغ

تیراندازی در مدرسه ای در آمریکا هفت کشته بر جا گذاشت؛ ۳ کودک در میان قربانیان

تیراندازی در مدرسه ای در آمریکا هفت کشته بر جا گذاشت؛ ۳ کودک در میان قربانیان
در تداوم خشونت های مسلحانه بی پایان در آمریکا، مقامات آمریکایی اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در مدرسه ای در نشویل در ایالت تنسی هفت نفر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مقامات آمریکایی ابتدا فقط از کشته شدن فرد مظنون و مجروح شدن چندین نفر خبر داده بودند.

به گفته مقامات آمریکایی، سه کودک و سه کارمند در این مدرسه مسیحی خصوصی در تنسی روز دوشنبه به وقت محلی کشته شدند.

سخنگوی این مدرسه گفت که تیرانداز که یک دختر نوجوان بود که در طبقه دوم مدرسه در درگیری با پلیس کشته شد.

به گفته این مقام، او دو " اسلحه تهاجمی و یک کلت" همراه خود داشت.

پیش از این، اداره پلیس نشویل اعلام کرده بود که درحال بررسی حادثه تیراندازی در این مدرسه مسیحی است و پلیس آمریکا اعلام کرده که مظنون این تیراندازی در درگیری با افسران پلیس کشته شده است.

بر اساس داده‌های سازمان "آرشیو خشونت مسلحانه" آمریکا، درحالی که هنوز سه ماه اول سال جدید میلادی به اتمام نرسیده است، بیش از ۱۰۰ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است که در جریان آن ۱۵۲ نفر کشته شدند.

بر اساس داده‌های این سازمان، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در تیراندازی های جمعی همچنین ۳۹۶ نفر مجروح شده‌اند.

برخی از رسانه‌های آمریکایی پیش از این اعلام کرده بودند که تعداد تیراندازی‌های جمعی در سه ماه اول سال جاری، از سال ۲۰۱۳ تاکنون سابقه نداشته است. یکی از موارد تیراندازی‌های دسته جمعی سال جاری در آمریکا در ۲۱ ژانویه در مونتری پارک واقع در کالیفرنیا اتفاق افتاد که طی آن یک فرد مسلح ۱۱ نفر را به قتل رساند و ۹ نفر دیگر را مجروح کرد. وی سپس خودکشی کرد.

این مرگبارترین خشونت مسلحانه در آمریکا از زمان تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی در یووالدی در ماه مه ۲۰۲۲ بود.

در آمریکا، خشونت مسلحانه‌ای که منجر به کشته و مجروح شدن حداقل ۴ نفر شود، تیراندازی جمعی تعریف می‌شود. جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیش از این اذعان داشت که خشونت مسلحانه در آمریکا به یک همه گیری تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: همدردی و دعا کافی نیست. خشونت مسلحانه یک اپیدمی است و کنگره باید هم اکنون اقدام کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ماه ژوئن۲۰۲۲ قانون دو حزبی موسوم به «جامعه امن‌تر» را به دنبال وقوع دو تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس و در سوپرمارکتی در شهر بوفالوی نیویورک امضا کرد.

این قانون بررسی سوابق و پیشینه افراد خریدار سلاح در رده سنی بین ۱۸ تا ۲۱ سال را افزایش داده، خرید اسلحه از طریق قاچاق را جرم توصیف کرده و تعریف روشنی را درباره افرادی که مجوز فدرال برای معامله سلاح را دارند ارائه می‌دهد.

شمار بالای اسلحه (۱۲۰ اسلحه به ازای هر ۱۰۰ نفر)، قانون ناکارآمد محدودیت معاملات و آزادی حمل سلاح، نفوذ و قدرت چشمگیر لابی‌های پرقدرت اسلحه‌سازی در آمریکا از عوامل اصلی خشونت‌های مسلحانه در این کشور است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه