اخبار داغ

مؤتمنی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

کاهش قیمت خودرو نتیجه اولیه واردات و افزایش عرضه داخلی است

کاهش قیمت خودرو نتیجه اولیه واردات و افزایش عرضه داخلی است
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو افزایش عرضه و شکسته‌شدن تابو واردات را عامل اصلی کاهش نسبی قیمت، در دو هفته اخیر دانست.

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا درباره آخرین وضعیت بازار خودرو قیمت‌های جاری در این بازار، اظهار کرد: قیمت خودرو طی روزهای گذشته در بازار افزایش یا کاهش چندان قابل توجهی نداشته و به عبارتی قیمت انواع خودروها به ثبات و تعادل رسیده و بیشتر در برخی خودروهای مونتاژی روند کاهشی دیده می‌شود.

خودروهای مونتاژی حدود ۱۶ درصد کاهش قیمت داشته‌اند

وی توضیح داد: بعد از اعلام قیمت‌های مصوب خودروهای مونتاژی قیمت این خودروها در بازار حدود ۱۶ درصد کاهش‌یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: در هفته‌های گذشته قیمت دنا اتوماتیک یک میلیارد و ۱۰۰ هزار تومان بود که با کاهش قیمت به ۹۴۰ میلیون تومان رسیده و در یک هفته اخیر قیمت این خودرو بدون تغییر در محدوده ۹۴۰ میلیون تومان مانده است.

وی در ادامه گفت: قیمت ۲۰۷ دنده‌ای نیز در یک هفته گذشته در حدود ۸۱۰ میلیون تومان ثابت مانده است درحالی‌که قیمت این خودرو  چند هفته قبل حدود ۹۴۰ میلیون تومان بود.

مؤتمنی بیان داشت: کوئیک معمولی و کوئیک اتومات طی هفته گذشته بین ۴۱۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان بود که در یک هفته گذشته  قیمت این خودروها نیز مانند سایر خودرو ثابت مانده است و با قیمتی بین ۳۶۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

کاهش قیمت خودرو نتیجه اولیه شکسته شدن تابو واردات و افزایش عرضه داخلی است

وی در رابطه‌ با دلیل اصلی ریزش قیمت‌ها در بازار توضیح داد: افزایش عرضه خودروها و فاکتورشدن خودروهای تحویلی از سوی خودروسازان موجب کاهش قیمت شده است، همچنین با واردات نخستین خودرو‌ها به کشور پس از حدود پنج سال، تابوی واردات شکسته شد و همین مسئله بر کاهش قیمت‌ها تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: امروز دولتمردان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهیم التهابات در بازار خودرو فروکش کند، باید واردات خودرو انجام شود.

مؤتمنی اظهار داشت: البته با وجود ریزش قیمت‌ها، هنوز خریداران آن‌گونه که باید خرید انجام نمی‌دهند و هنوز تصمیم‌گیری برای خرید از سوی آنان به‌سختی گرفته می‌شود و بازار در حالت رکود است، زیرا مردم احساس می‌کنند واردات دیر یا زود انجام شده و بر شکست هرچه بیشتر قیمت‌ها مؤثر است؛ این در حالی است که فروشنده در بازار زیاد است. بااین‌حال خرید و فروش‌ها در کف حداقلی خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: با قیمت‌هایی که از سوی شورای رقابت برای برخی خودرو‌های مونتاژی و گران‌فروشی آن‌ها اعلام شده، در روزهای آینده احتمالاً باز هم شاهد کاهش بیشتر قیمت این دسته از خودروها نیز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:
آخرین وضعیت صنعت و بازار خودرو/ قیمت‌ها روند کاهشی دارند

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه