اخبار داغ

تجدید قوای روسیه در باخموت؛ کیف از انفجار در امان نیست

تجدید قوای روسیه در باخموت؛ کیف از انفجار در امان نیست
در حالی که نیروهای روسی حملات خود را به باخموت با هدف تجدید قوا کاهش دادند، اما در کیف، پایتخت اوکراین صدای انفجار شنیده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک خبرنگار در اوکراین گفت: انفجارهای قوی سحرگاه امروز کیف پایتخت اوکراین را لرزاند و در این انفجارها یک نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند.

وی افزود: پدافند هوایی به یک حمله پاسخ داد و تعدادی پهپاد سرنگون شد و تعدادی از ساکنان از ترس بمباران به ایستگاه های مترو متوسل شدند.

شهردار کیف همچنین گفت که حملات انتحاری هواپیماهای بدون سرنشین به پایتخت منجر به آسیب به دو ساختمان در دو محله کیف شد.

فرماندار ایالت پسکوف روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که حمله با دو مین، یک ایستگاه پالایش نفت در این استان را هدف قرار داده است.

فرماندار ایالت بلگورود روسیه نیز گفت که یک غیرنظامی در گلوله باران شهر مرزی چبیکینو با اوکراین توسط توپخانه اوکراینی کشته شده است.

این تحولات میدانی پس از اعلام وضعیت هشدار هوایی در پایتخت و چندین منطقه دیگر در شمال، جنوب و غرب اوکراین صورت گرفته است.

باخموت

در همین حال، یک مقام ارشد در کیف روز شنبه گفت که نیروهای روسی به طور موقت سرعت حملات خود به شهر تحت محاصره باخموت در شرق اوکراین را با هدف سازماندهی مجدد صفوف خود و تقویت توانایی های خود کاهش داده اند.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای در گفت: نیروهای روسی به حملات خود ادامه می‌دهند، اما فعالیت‌های عملیاتی عمومی کاهش یافته است.

وی گفت: دیروز و امروز هیچ نبرد فعالی چه در شهر و چه در حومه آن رخ نداده است.

مقامات ارشد اوکراین در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که نیروهای آن‌ها آماده انجام یک ضد حمله مورد انتظار برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغال شده توسط روسیه هستند.

گروه نظامی خصوصی روسی معروف به واگنر، پس از طولانی‌ترین و خونین‌ترین نبردهای جنگ، هفته گذشته پس از اعلام کنترل کامل بر باخموت، تحویل مواضع خود را به نیروهای منظم روسیه آغاز کرده است.

موشک های تاروس

به گفته وزارت دفاع آلمان، اوکراین رسماً از دولت آلمان خواسته است تا موشک‌های کروز هوا به زمین تاروس را با برد حداقل 500 کیلومتر تحویل دهد.

دولت برلین در ماه‌های اخیر تدارکات نظامی خود را به کیف افزایش داده است، اما در مورد ارائه موشک‌های کروز یا حمایت از نیروی هوایی اوکراین و کمک به تحویل جنگنده‌های F-16 به این کشور خودداری کرده است.

تاروس یک موشک کروز هوا به سطح است که بر روی جنگنده ها حمل می شود و توسط یک شرکت آلمانی-سوئدی به همین نام ساخته شده است و به آن اجازه می دهد تا اهدافی دور از خط مقدم فعلی در شرق اوکراین را هدف قرار دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه