اخبار داغ

چهارمین شب اعتراضات در فرانسه؛ درگیری‌های خشونت‌آمیز در مارسی، آتش‌زدن شهرداری در پاریس

چهارمین شب اعتراضات در فرانسه؛ درگیری‌های خشونت‌آمیز در مارسی، آتش‌زدن شهرداری در پاریس
فرانسه برای چهارمین شب متوالی شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز، غارت و سوزاندن بود و تظاهرکنندگان سلاح‌ها را به‌عنوان بخشی از تظاهرات ادامه‌دار به قتل یک پسر در اثر تیراندازی پلیس در حومه پاریس ربودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در شامگاه جمعه در مارسی (جنوب فرانسه) رخ داد و دو پلیس زخمی و بیش از 80 نفر دستگیر شدند.

شهردار مارسی از مقامات خواست نیروهای بیشتری را به این شهر بفرستند، و تصاویری از انفجار در منطقه درگیری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

مقامات محلی بندر قدیمی گفتند که در حال بررسی علت هستند و تا این لحظه آماری از مچروحان و یا تلفات جانی بیرون نیامده است.

همچنین درگیری در شهرهای لیون، استراسبورگ و نانت و وقوع تیراندازی در محله لادوچر لیون ادامه دارد و نیروهای مداخله سریع عازم محل شده اند.

در لیون، پلیس برای کنترل تظاهرکنندگان از خودروهای زرهی و یک هلیکوپتر استفاده کرده است و در شهر آنجر (غرب فرانسه)، معترضان ده ها خودرو را به آتش کشیدند.

با وجود استقرار تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و تعلیق حمل و نقل عمومی از ساعت 9 شب، غارت از فروشگاه ها در چندین شهر از جمله پاریس و استراسبورگ به ثبت رسیده است.

معترضان اسلحه های پلیس را غارت کردند

در پاریس، عصر دیروز خشونت‌های جدیدی در تعدادی از حومه شهر به ثبت رسید و تظاهرکنندگان ساختمان‌های دولتی و خودروها را سوزاندند و مقامات را مجبور به اعزام نیروهای امنیتی بیشتر کردند.

عصر دیروز مقر شهرداری برسان در منطقه والدوار در حومه پاریس پس از غارت و تخریب توسط معترضان به آتش کشیده شد.

نیروهای کمکی بامداد امروز پس از آتش زدن گسترده خودروها به ایوری سورسان در حومه پایتخت رسیدند. همزمان، درگیری ها در حومه نانتر در غرب پاریس تشدید شد و نیروهای امنیتی از خودروهای زرهی برای برداشتن موانع استفاده کردند.

در حالی که مکرون قول قاطعیت در برابر ناآرامی ها را داد، اما به حضور گروه های افراطی و سازمان یافته در میان تظاهرکنندگان اشاره کرد و دولت از همه وزرای خود خواست که در آخر هفته پاریس را ترک نکنند.

این اعتراضات به تدریج گسترش یافته و علاوه بر پاریس، شهرهای بزرگ فرانسه مانند مارسی، لیون، تولوز، استراسبورگ و لیل را نیز در بر گرفته است.

ناآرامی های کنونی به بزرگترین بحران پیش روی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در دوران ریاست جمهوری خود از زمان اعتراضات جلیقه زردها که در سال 2018 آغاز شد، تبدیل شده است.

اعتراضات گسترده پس از کشته شدن یک جوان 17 ساله الجزایری به نام نائل توسط گلوله های پلیس در حومه نانتر آغاز شد. این قتل باعث اتهامات نژادپرستی در پلیس فرانسه شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه