اخبار داغ

آیا آمریکا «اسامه المهاجر» سرکرده داعش را کشته است؟

آیا آمریکا «اسامه المهاجر» سرکرده داعش را کشته است؟
سنتکام مدعی شد که در حمله روز جمعه در شرق سوریه، المهاجر رهبر داعش را کشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارتش ایالات متحده می گوید که یکی از رهبران گروه داعش را در شرق سوریه در یک حمله پهپادی کشته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا معروف به سنتکام روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که حمله روز جمعه منجر به کشته شدن اسامه المهاجر شد. اما اطلاعات موثقی ازین موضوع در دست نیست.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا با استفاده از نام مخفف دیگری گفت: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که به شکست داعش در سراسر منطقه متعهد هستیم.

وی افزود: داعش نه تنها برای منطقه بلکه فراتر از آن تهدیدی جدی و خطرناک است.

به گفته سنتکام، هیچ غیرنظامی در این عملیات کشته نشده است، اما نیروهای ائتلاف در حال ارزیابی گزارش‌های مجروح شدن غیرنظامیان هستند.

این سازمان گفت پهپادهای مورد استفاده در این حمله در اوایل روز توسط هواپیماهای جنگی روسیه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند.

حمله روز جمعه توسط پهپاد MQ-9  انجام شد

سنتکام گفت که حمله روز جمعه توسط پهپاد MQ-9  انجام شد که توسط هواپیماهای روسی در برخوردی که تقریباً دو ساعت به طول انجامید مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند.

یک فرمانده آمریکایی در آن زمان گفت: پهپادهای آمریکایی شرکت کننده در عملیات علیه داعش در سوریه روز پنجشنبه برای دومین بار در 24 ساعت گذشته توسط هواپیماهای نظامی روسیه مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

ژنرال الکسوس گرینکویچ، فرمانده ارشد نیروی هوایی گفت که هواپیماهای روسی شعله های آتش را در مقابل هواپیماهای بدون سرنشین پرتاب کردند و به طور خطرناکی نزدیک پرواز کردند و ایمنی همه هواپیماهای درگیر را به خطر انداختند.

داعش که توسط آمریکا تقویت و به کشورهای خاورمیانه و به خصوص عراق و سوریه حمله ور شد، حالا پاشنه آشیل آمریکا شده است و سنتکام قصد نابودی و شکست این گروهک را دارد، باید دید این موضوع صحت دارد یا سیاست دوگانه دیگری است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه