اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

وام سربازی به کدام دست از سربازان تعلق می‌گیرد؟/ شرایط و اقساط وام سربازی

وام سربازی به کدام دست از سربازان تعلق می‌گیرد؟/ شرایط و اقساط وام سربازی
سربازی برای بسیاری از جوانان مانع ورود به بازار کار است. اما ستاد کل نیروهای مسلح امکان دریافت وام خوداشتغالی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را فراهم کرده تا این سربازان بتوانند مشکلات مالی خود را حل کرده و به دنبال فرصت‌های شغلی بروند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها، خدمت سربازی برای بسیاری از جوانان یک مانع بزرگ برای ورود به بازار کار است. جوانی که پس از گذراندن دوره دانشگاهی و دریافت مدرک، قصد ورود به بازار کار را دارد، مجبور است دو سال خدمت سربازی را به عنوان وظیفه ملی خود بگذراند و سپس به دنبال فرصت‌های شغلی بگردد.

به همین دلیل ستاد کل نیروهای مسلح به منظور تسهیل در ورود این سربازان به بازار کار، امکان دریافت وام خوداشتغالی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را برای آنها فراهم آورده است تا به بخشی از مشکلات مالی و اقتصادی خود پاسخ دهند و راهی را برای آغاز مسیر شغلی خود بیابند.

شرایط دریافت وام ۱۵۰میلیونی سربازی

این وام که جزو وام‌های قرض الحسنه به حساب می‌آید، با کارمزد ۴ درصد به متقاضی داده می‌شود که شرایط دریافت این وام قرض‌الحسنه با سود و کارمزد ۴درصد برای وام‌گیرنده به شرح زیر است: 

  • سرباز حتما قبل، حین یا بعد از پایان دوران سربازی گواهینامه مهارتی را در یکی از رشته‌های فنی، کشاورزی، هنری، خدماتی، فرهنگی یا صنعتی و… گرفته باشد.
  • متقاضی باید حتما از دانشسرا، هنرستان عالی، یا آموزشگاه‌های علمی کاربردی فارغ التحصیل شده باشد و حداقل مدرک کارشناسی گرفته باشد.
  • متقاضی حتما باید کارت معافیت خود را در سال ۱۳۹۷ یا سال‌های بعد از آن گرفته باشد.

گفتنی است؛ اولین قدم برای ثبت درخواست وام سربازی، رفتن تا دفاتر پلیس +۱۰ است. بعد هم باید فرم مربوط به درخواست وام خوداشتغالی سربازان را پر کرده و همراه مدارک موردنیاز تحویل پلیس + ۱۰ دهید. البته هنگام تحویل مدارک ۵۰ هزار تومان هم ازتان به عنوان حق‌الزحمه ثبت وام پول می‌گیرند. تمام فرم‌ها به کارگروه خوداشتغالی انتقال داده می‌شود و در صورتی که طرح شما موردتایید قرار بگیرد، پرونده به بانک معرفی شده و از متقاضی وام هم خواسته می‌شود باقی مراحل گرفتن وام را از طریق بانک پیگیری کند. تمام مراحل از جمله معرفی بانک و دیگر مراحل هم از طریق پیامک به متقاضی اطلاع داده می‌شود.

اقساط وام ۱۵۰ میلیونی سربازی 

دریافت کننده وام ۱۵۰ میلیونی سربازی می‌توانند، این وام را طی ۵ تا ۷ سال برگرداند. بازپرداخت اقساط ۵ ساله ماهانه ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان است و بازپرداخت اقساط ۷ ساله ماهی یک میلیون و ۹۴۸هزار تومان خواهد بود. اگر بازپرداخت اقساط را طی ۵سال انتخاب کنید، در مجموع ۱۶۸ میلیون تومان باید به بانک برمی‌گردانید. اگر هم اقساط را ۷ ساله برگردانید، این مبلغ ۱۷۴ میلیون تومان خواهد بود.
 

بیشتر بخوانید:

جزئيات حذف اضافه خدمت سربازان وظیفه/ غیبت تنها دلیل اضافه خدمت سربازی

جزئیات مجازات و بخشش غیبت سربازی براساس قانون نظام وظیفه

مدت سربازی همچنان در حال بررسی؛ خدمت سربازی ۲۱ ماهه می شود؟

 

پرداخت وام‌ خود اشتغالی به بیش از ۱۶ هزار سرباز مهارت دیده

در این باره سردار موسی کمالی مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام‌های خود اشتغالی سربازان مهارت دیده در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال گذشته از محل بودجه تبصره ۱۶ در سطح کشور اعتباری اختصاص داده شد که با همراهی دستگاه‌های دولتی و بر اساس دستورالعمل تبصره ۱۶ وام به سربازان مهارت دیده اعطا شد.

وی افزود: ثبت نام این وام‌ها از اواخر پاییز سال ۱۴۰۱ آغاز شد و بیش از ۶۳ هزار نفر ثبت نام کردند که از ابتدای زمستان سال گذشته بانک‌های عامل و سهمیه‌ها مشخص و شروع به پرداخت وام کردیم.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ادامه داد: پرداخت وام‌ها در چند مقطع تمدید شد و تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ مشغول پرداخت تسهیلات سال گذشته بودیم و موفق به پرداخت وام به ۱۶ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد شدیم.

سردار کمالی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان عدد این وام‌ها بود، گفت: برای سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت وام به افرادی که سال گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشدند را از طریق تبصره ۱۸ داریم که امسال نیز ۲ همت برای اشتغال سربازان در نظر گرفته شده است.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات نیز در اختیار استانداری‌ها است و می‌تواند این اعتبار را به بیش از ۲ همت برساند، افزود: امسال به افرادی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند وام‌ها اعطا می‌شود، اما ثبت نام جدیدی تا پرداخت ۴۰ هزار پرونده قبلی نداریم.

سردار کمالی تاکید کرد: چون پرونده‌های زیادی از سال گذشته باقی مانده، امسال ثبت‌نام جدیدی نداریم لذا سربازان منقضی خدمت از مراجعه به وظیفه عمومی استان‌ها و پلیس +۱۰ خودداری کنند، ولی از آنجا که سربازان منقضی خدمت تا ۵ سال می‌توانند وام دریافت کنند انشاالله در سال آینده امکان ثبت نام جدید فراهم شود.

وی همچنین افزود: سامانه سرباز ماهر قبلی به دلیل اتمام قرارداد با شرکت پشتیبان تعطیل شده، لذا امکان ثبت نام برای استفاده از مشوق‌ها وجود ندارد. اما سامانه جدید سرباز ماهر طراحی شده که انشاالله از پاییز امسال فعالیت آن شروع خواهد شد و افراد واجد شرایط می‌توانند برای دریافت مشوق‌ها در سامانه جدید سرباز ماهر ثبت نام کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه