اخبار داغ

دیدگاه پاراآسیایی‌کاران پس از رقابت‌ها؛

مرادی: مدال طلایم تقدیم به مادرم/ ذاکر: ۱۱ سانتی‌متر با طلا فاصله داشتم!

مرادی: مدال طلایم تقدیم به مادرم/ ذاکر: ۱۱ سانتی‌متر با طلا فاصله داشتم!
مدال‌آوران و ورزشکاران کاروان بازی‌های پاراآسیایی ایران پس از مسابقات خود به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی طی روزهای ۳۰ مهر تا ۶ آبان به میزبانی شهر هانگ‌ژو در کشور چین در حال برگزاری است و کاروان اعزامی ایران به بازی‌ها با نام "فرزندان ایران" با ۲۱۰ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این رویداد مهم آسیایی شرکت کرده است.

ورزشکاران ایران امروز در رشته‌های مختلف به میدان رفته و در رابطه با نمایش خود در روز پایانی بازی‌ها صحبت کرده‌اند.

امین‌زاده: جای سیامند برای همیشه در تیم ملی خالی است

در ادامه مسابقات پاراآسیایی هانگژو، مدال‌های طلا و نقره دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی به نمایندگان ایران رسید. امین زاده در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۶۶ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسید. مهدی صیادی هم با مهار وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی، نقره‌ای شد.

امین زاده در خصوص این بازی‌ها گفت: از قبل دچار آسیب دیدگی بودم اما خداراشکر این مساله باعث نشد که از کسب مدال طلا باز بمانم.

وی همچنین از سیامند رحمان به عنوان اسطوره پاراوزنه برداری یاد کرد و گفت: جای سیامند همیشه در تیم ملی خالی است.

مرادی: مدال طلایم تقدیم به مادرم

مهرداد مرادی، ملی‌پوش دوومیدانی ایران بعد از کسب مدال طلا در دوی ۴۰۰ متر، کلاس T ۱۲  گفت: فاصله بین مرحله مقدماتی و فینال کم بود و این موضوع باعث شد که فشار زیادی را در فینال تحمل کنم. البته خوشحالم که به طلا ختم شد.

او که در این دوره بازی‌های پاراآسیایی دو مدال طلا به دست آورده، در پاسخ به این سوال که کدام مدال برایت شیرین‌تر است، گفت: قطعا ۴۰۰ متر، چون رشته تخصصی ام است و طبیعتا بیشتر خوشحالم می‌کند. این طلا را به مادرم تقدیم می‌کنم.

قهرمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت از همین حالا تمرکزش روی رقابت‌های بعدی است: رقابت‌های جهانی و پارالمپیک پاریس را در پیش داریم و برنامه‌ریزی‌ام این است که با موفقیت در  رقابت‌های جهانی، سهمیه پارالمپیک بگیریم.

امیرزادگانی: با برنامه‌ریزی بهتر، آماده رقابت‌های بعدی می‌شوم

فاطمه امیرزادگانی که در دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۲  به مدال طلا رسید، گفت: یک لحظه در مسابقه فکر کردم نمی‌توانم طلا بگیرم. رقیبم خیلی بهتر از مرحله مقدماتی دوید و در طول مسابقه نگران شدم. از پیش بینی من خیلی بهتر بود و خوشحالم که توانستم در این رقابت سنگین به مدال طلا برسم. مدالم را به همه کسانی تقدیم می‌کنم که برایم زحمت کشیدند.

امیرزادگانی همچنین گفت: با برنامه‌ریزی بهتر سعی می‌کنم رکوردهای بهتری ثبت کنم و آماده حضور در رقابت‌های جهانی و بازی‌های پارالمپیک شوم.

قاسمی: پیگیری می‌کنم تا به کلاس قبل برگردم

داود علی قاسمی، دونده ایران که در ماده ۴۰۰ متر T۴۷ نتوانست به مدال برسد، گفت: مسابقه بسیار سنگینی بود و فکر نمی‌کردم سطح رقبا تا این حد بالا باشد. البته اگر کلاسم تغییر نکرده بود، در همین شرایط هم روی سکو می‌رفتم. کلاس من چیز دیگری است اما با کلاس بندی که انجام شد، ۱۰ کلاس بالاتر رفتم که این موضوع کارم را سخت کرد.

او ادامه داد: البته به کلاس بندی اعتراض می‌کنم تا دوباره انجام شود و بتوانم در رقابت‌های بعد با کلاس خودم شرکت کنم. در این صورت هم در رقابت‌های جهانی و هم در المپیک شانس کسب مدال دارم‌.

روزبهانی: می‌خواهم در پاریس طلایی شوم

نیکو روزبهانی در خصوص کسب مدال برنز گفت: من این مدال را تقدیم به مادرم، پدرم و دخترم النا می‌کنم. ضمن اینکه قدردان زحمات مربیانم آقای حسین توکلی و خانم عباس زاده هستم. برنامه من جابه جایی رکورد و کسب مدال طلا در بازی های پارالمپیک پاریس است.

ذاکر: ۱۱ سانتی‌متر با طلا فاصله داشتم

ظفر ذاکر پس از کسب مدال نقره در مسابقه پرتاب نیزه در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: امروز رکوردهای خوبی را به ثبت رساندم و توانستم رکورد شخصی‌ام را ۳.۵ متر ارتقاء بدهم، ولی حریف هندی ۱۱ سانتیمتر بیشتر پرتاب کرد که ما به آن اعتراض داریم؛ چون به نظرمان آن پرتاب خطا بود. با این وجود اگر اعتراض‌مان وارد نشود، باز هم مدال نقره را در اختیار داریم. از مربی خوبم سید محسن شاهرخی تشکر می‌کنم که البته در این سفر همراه من نبود.

وی درباره پیش‌بینی از عملکردش قبل از سفر به هانگژو و در پاسخ به این سوال که آیا از عملکردش در این بازی‌ها راضی است یا خیر؟ گفت: بله، من برای دو مدال آمده بودم که خدا را شکر آنها را بدست آوردم. نکته مهم اینکه اختلاف کمی با کسب مدال طلا داشتم. از عملکردم راضی هستم ، ولی بدنم در روز مسابقه اول در پرتاب وزنه خیلی آماده نبود.

وی درخصوص آماده‌سازی برای کسب سهمیه پارالمپیک گفت: باید با مربی‌ام مشورت کنم و ببینم چه برنامه‌ای برایم دارد تا بعد از آن نظرم را بگویم. در پایان از مربی، خانواده و همچنین سید مهدی شاهرخی که در اینجا کمک زیادی به من کرد، تشکر کنم.

امیری: مدال آوری در پرتاب نیزه را از برنامه‌ام خارج کردم

حامد امیری در پایان رقابت‌های پرتاب نیزه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با اشاره به اینکه رشته تخصصی‌اش پرتاب وزنه است، گفت: از رقابت‌های فرانسه تا به امروز، یعنی به مدت ۹۰ روز به نیزه دست نزده بودم. در مسابقه امروز هم ۵ متر پایین‌تر از رکوردم انداختم. در چند ماه اخیر تمام تمرکزم روی پرتاب وزنه بود که خوشبختانه در این ماده به مدال طلا رسیدم. با توجه به تغییر کلاس بندی مدال آوری در پرتاب نیزه را از برنامه‌ام خارج کردم.

وی عملکردش در این دوره بازی‌ها را خوب دانست و اظهار داشت: بعد از فراز و نشیب‌هایی که در مورد کلاس بندی اتفاق افتاد، شرایط برایم سخت شد اما در نهایت با کمک مربیان و دوستانم از جمله آقای کاییدی که هم تیمی و دوستم است، توانستم طلای پرتاب وزنه را به دست آورم.

امیری با بیان اینکه از حالا به بعد تمرکزش روی پارالمپیک پاریس است، گفت: در رقابت‌های جهانی شرکت نمی‌کنم و همه تمرکزم را می‌گذارم تا در پاریس در پرتاب وزنه به مدال طلا برسم. برای کسب سهمیه مشکلی ندارم و بدون حضور در جهانی هم می‌توانم سهمیه بگیرم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه