اخبار داغ

جعفر قادری در گفتگو با دانا:

ابلاغ آیین نامه اعطای وام ساخت مسکن روستایی باید زودتر عملیاتی شود

ابلاغ آیین نامه اعطای وام ساخت مسکن روستایی باید زودتر عملیاتی شود
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم ابلاغ آیین نامه اعطای وام ساخت مسکن روستایی از سوی دولت برای بهره مند شدن مردم پرداخت. 

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره لزوم ابلاغ هرچه زودتر آیین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی گفت: وقتی شورای پول و اعتبار اعطای وام مسکن روستایی را تصویب کند و دولت نیز آیین نامه آن را تصویب کند قطعاً دولت باید هرچه زودتر این آیین نامه را ابلاغ کند تا به مرحله اجرا برسد.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر باید بانک‌ها هم به اجرای این مصوبه پایبند باشند و در مسیر اجرا از اعطای تسهیلات مسکن روستایی استنکاف نکنند. 

قادری در ادامه بیان کرد: بانک ها ممکن است به عناوین مختلف بهانه کنند که این وام را اعطا نکنند، بنابراین اگر ما مشارکت بانک ها را داشته باشیم برای اجرای این آیین نامه مشکلی نخواهیم داشت. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: متاسفانه بانک ها معمولا از اعطای تسهیلات تکلیفی طفره می روند و به آن تن نمی دهند. این امر در تسهیلات مسکن که بازپرداخت وام ها بالا بوده بیشتر است. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: فصل ساخت و ساز در استان های مختلف متفاوت است، ولی در استان های سردسیری اگر این آیین نامه اعطای وام ساخت مسکن روستایی دیر ابلاغ شود زمان ساخت را از دست می دهند. 

قادری در ادامه خاطرنشان کرد: در فصل زمستان سرما و بازندگی باعث تعلل در ساخت و سازها می شود و ممکن است در برخی استان ها باعث توقف ساخت و ساز شود. 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: افزایش وام مسکن روستایی طی این دو سال گذشته قابل توجه بوده است. دولت سال قبل مبلغ وام روستایی را ۱۰۰ میلیون افزایش و به ۲۰۰ میلیون رساند. 

قادری در ادامه ضمن انتقاد از ابلاغ دیر هنگام آیین نامه سال گذشته اعطای وام ساخت مسکن روستایی از سوی دولت گفت: با توجه به تورم حاکم در کشور این آیین نامه وقتی ابلاغ شد در ماه های پایانی سال بودیم و مردم نمی توانستند با آن مبلغ ساخت و ساز کنند. 

قادری افزود: امسال هم با وجود اینکه آیین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی ساخت مسکن روستایی از سوی دولت تصویب شده و در نیمه دوم سال هم هستیم هنوز ابلاغ نشده است. مجلس حتما به این موضوع ورود خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه