اخبار داغ

رئیس اورژانس البرز در گفتگو با «تیتر یک»:

اورژانس البرز با ۷۶ پایگاه مهیای چهارشنبه‌سوری و نوروز شد

اورژانس البرز با ۷۶ پایگاه مهیای چهارشنبه‌سوری و نوروز شد
رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: با ۹۰ کد عملیاتی و ۷۶ پایگاه امدادی برای چهارشنبه‌سوری در آماده‌باش هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز در گفتگو با خبرنگار گروه دانش پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: چهارشنبه سوری یک سنت و جشن ایرانی‌ها است.

احمد مهدوی افزود: متأسفانه استفاده از مواد محترقه و منفجره ذات چهارشنبه سوری یعنی جشن، دید و بازدید و رفع کدورت‌ها را زیر سؤال برده است.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و افراد ۲۰ الی ۳۰ سال بیشترین مصدومین چهارشنبه سوری هستند، اظهار داشت: والدین در کاهش صدمات خواهند بود.

رئیس اورژانس البرز تصریح کرد: ترقه‌های محدود جای خود را به مواد منفجره دست ساز یا غیر استاندارد داده است که مناسب جشن خانوادگی نیست.

مهدوی با اشاره به اینکه حوادث چهارشنبه‌سوری خاطرات تلخ مادام العمر را به دنبال دارد، گفت: سال گذشته مردم البرز رعایت لازم را داشتند.

وی با تأکید بر اینکه سال ۱۴۰۱ در کل کشور آمار مصدومین افزایشی بود اما البرز روندی کاهشی داشت، افزود: البته البرز سال گذشته فوتی نداشت.

رئیس اورژانس البرز به همکاری هلال احمر، فراجا و آتش نشانی اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته یک مورد قطعی عضو در البرز اتفاق افتاد.

مهدوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و استانداری البرز پای کار آموزش هستند، تصریح کرد:‌ امیدواریم آثار این اقدامات منجر به کاهش صدمات شود.

وی به فعالیت ۷۰۰ نیروی عملیاتی در اورژانس البرز برای نوروز اشاره کرد و گفت: ۹۰ کد عملیاتی و ۷۶ پایگاه امدادی یا آمبولانس زمینی خدمات می‌دهند.

رئیس اورژانس البرز در ادامه به فعالیت ۱۳ دستگاه موتورلانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک پایگاه هوایی با یک بالگرد در مناطق صعب العبور اشاره کرد.

مهدوی تأکید کرد: اورژانس البرز برای چهارشنبه سوری آماده‌باش بوده و جلسات متعددی را با آتش نشانی، هلال احمر، انتقال خون و... برگزار کرده است.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های البرز، گفت: مردم رعایت لازم را در رانندگی و جشن‌ها داشته باشند تا نوروز خوبی داشته باشیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه