اخبار داغ

در گفتگو با «تیتر یک» مطرح شد:

نهال‌کاری ۵۰۰ هکتاری اشتهارد برای مقابله با آلودگی هوا

نهال‌کاری ۵۰۰ هکتاری اشتهارد برای مقابله با آلودگی هوا
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: طرح نهال‌کاری ۵۰۰ هکتاری در مناطق بیابانی اشتهارد آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته در کشور آغاز شده و البرز تولید ۴۰ میلیون اصله نهال در سال را بر عهده دارد.

اصغر بیات با اشاره به هدفگذاری تولید ۱۶۰ اصله نهال در چهار سال، افزود: نهالستان ۱۳۴ هکتاری محمدشهر کرج یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان برای تولید اکسیژن بوده و به واسطه افزایش جمعیت، ریه این کلانشهر محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: سهم البرز برای کاشت نهال سالیانه دو میلیون اصله و در چهار سال هشت میلیون اصله است، در واقع سالیانه پنج هزار هکتار جنگل‌کاری در البرز انجام می‌شود و پس از ۴ سال به ۲۰ هزار هکتار جنگل کاری مورد نظر می‌رسیم.

بیات با اشاره به اینکه البرز در مناطق جنوبی مشکل ریزگرد و کانون فرسایش بادی را دارد، تصریح کرد: نهال کاری ۲۵۰ هکتاری مناطق بیابانی نظرآباد به اتمام رسیده است، همچنین نهال‌کاری ۵۰۰ کتاری در مناطق بیابانی اشتهارد انجام شد.

وی به اتمام پروژه مذکور در اواسط فروردین ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت آلودگی هوا را به دنبال دارد در نتیجه باید توسعه فضای سبزی را در دستور کار قرار داد تا به توسعه پایدار برسیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه