اخبار داغ

اوربان:

ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد
ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از راشا تودی، اوربان که در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در گردهمایی حزب فیدز مجارستان سخن می‌گفت، اظهار کرد: امروز در بروکسل اکثریت با طرفداران جنگ است و سیاست اتحادیه اروپا منطق جنگ‌طلبی را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه سیاستمداران اتحادیه اروپا در حال حاضر آنقدر روی درگیری در اوکراین سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نمی‌توانند ایرادهای راهبردی خود را ببینند، افزود: با وجود همه پول و سلاحی که به اوکراین اهدا شده، وضعیت برای کی‌یف بهبود نمی‌یابد و در واقع در حال بدتر شدن است بنابراین اکنون ما تنها یک قدم با اعزام نیرو از سوی غرب به اوکراین فاصله داریم.

اوربان همچنین با تاکید بر اینکه بوداپست به طرفداری از هیچ کدام از طرفین جنگ وارد معرکه نخواهد شد، هشدار داد که بروکسل در حال بازی با آتش است زیرا جنگ میان روسیه و اوکراین گردابی است که می‌تواند اروپا را به اعماق خود بکشاند.

نخست‌وزیر مجارستان در ادامه با بیان اینکه بوداپست باید برای برقراری صلح در اوکراین در همه جا از جمله در بروکسل، واشنگتن، سازمان ملل متحد و ناتو تلاش کند، خاطرنشان کرد: ما نه تنها با جنگ مخالف هستیم بلکه نمی‌خواهیم مجارستان دوباره به بازیچه قدرت‌های بزرگ تبدیل شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه