اخبار داغ

با حضور کنعانی برگزار شد؛

رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در جمعیت دفاع از ملت فلسطین

رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در جمعیت دفاع از ملت فلسطین
مراسم رونمایی از تندیس و سردیس شهید امیرعبداللهیان صبح امروز با حضور کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و خانواده شهید امیرعبداللهیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رونمایی از تندیس و سردیس شهید امیرعبداللهیان صبح امروز در محل جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

در این مراسم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خانواده شهید امیرعبداللهیان و جمعی از فعالان حوزه مقاومت حضور داشتند.

 

نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت به یاد شهید امیرعبداللهیان

به گفته مجری این برنامه، اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت، امسال به دوره نهم خود وارد می‌شود. این اجلاس به عنوان یک رویداد مهم در حوزه مقاومت و مجاهدت، با هدف برجسته کردن تلاش‌های مجاهدانی که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود. امیرعبداللهیان، یکی از بنیان‌گذاران و رهبران این اجلاس، ریاست آن را بر عهده داشته و رسالت آن، خارج کردن مجاهدان از غربت و مطرح کردن فعالیت‌های ارزشمند آنان است.

سال گذشته، در این اجلاس از آقای طباطبایی، نماینده امام در لبنان و کسی که بیش از نیم قرن در این عرصه زحمت کشیده، تجلیل شد. امسال، اجلاسیه به یاد و خاطره شهید امیرعبداللهیان، که سال گذشته سخنران اجلاس بودند، برگزار می‌شود. هدف این مراسم، گرامیداشت یاد و خاطره تلاش‌های ایشان و دیگر مجاهدان است.

 

کنعانی: تکریم از شهید امیرعبداللهیان؛ تجلیل از یک فرهنگ است

در ابتدای برنامه ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه به سخنرانی پرداخت و گفت: تکریم از حسین امیرعبداللهیان نه تنها تجلیل از یک شهید، بلکه تجلیل از یک فرهنگ است. از زمانی که با حسین امیرعبداللهیان آشنا شدم، او در هر جایگاهی که بود، دل و اندیشه‌اش همواره با مقاومت و مسئله فلسطین همراه بود. تلاش و کوشش او به‌طور دائم با فرهنگ مقاومت عجین شده بود. این سخنان را به‌عنوان کسی می‌گویم که در طول ۱۵ تا ۱۶ سال گذشته، در دوران شغلی خود، به‌طور مستمر با ایشان در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بوده‌ام.

وی ادامه داد: حسین امیرعبداللهیان حمایت از مسئله فلسطین را نه تنها به عنوان یک وظیفه اداری و سازمانی، بلکه به عنوان یک وظیفه ایمانی و اخلاقی می‌دید. او از صمیم قلب به حمایت از مسئله فلسطین و مقاومت اعتقاد داشت و این اعتقاد را در تمامی تلاش‌ها، کوشش‌ها و فعالیت‌های دیپلماتیک خود مدنظر قرار می‌داد. امیرعبداللهیان به واقع زبان گویای مقاومت، فرهنگ مقاومت و صدای ملت مظلوم فلسطین و ملت‌های تحت ظلم رژیم صهیونیستی و نظام سلطه در منطقه بود.

 

حجت‌الاسلام رحیمیان: شهید امیرعبداللهیان یکی از ارکان جمعیت دفاع از ملت فلسطین بودند

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین شهید امیرعبداللهیان بزرگوار، علاوه بر انبوه نقش‌های مختلفی که در نظام اسلامی و انقلاب اسلامی داشتند، یکی از ارکان جمعیت دفاع از ملت فلسطین نیز بودند، گفت: در موقعیتی که شرایط بسیار حساس و خطیر بود و هر لحظه احتمال خطر و شهادت وجود داشت، وقتی به ایشان توصیه‌ای ارائه می‌دادیم، ایشان در جواب می‌گفت: شاید فایده یک وزیر شهید از یک وزیر زنده برای جمهوری اسلامی بیشتر باشد و همین اتفاق هم افتاد. حالا همه حیات و زندگی ایشان در خدمت نظام اسلامی بود و دارای ارزش ویژه و بی‌نظیر در تاریخ وزارت خارجه و سیاست خارجی جمهوری اسلامی بود. اما حتی شهادت ایشان و آنچه که در این حادثه تلخ پدید آمد، نیز جزو ویژگی‌های خاص فرهنگ شهادت است که در ارتباط با کل تاریخ اسلام می‌بینیم؛ سیدالشهدای شهید با همان ویژگی‌ها و شهادتش اسلام را جاودانه کرد.

وی ادامه داد: در زمان ما نیز شهادت حاج قاسم سلیمانی با آنچه که بعد از شهادتش از صحنه‌های شگفت‌انگیز که پدید آمد، شهادت بسیاری از شهدای دیگر، و نهایتاً شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و شهادت شهید امیر عبداللهیان و همراهانشان، نقش و پیامدهای شگفت‌انگیزی برای جامعه اسلامی داشت. او در کلام و سخنش از مقام ولایت و پیروی از ولایت به گونه‌ای بود که حتی روی مکث‌های مقام معظم رهبری در سخنانش تأمل داشت و معتقد بود آنجا را نیز باید دقت کنیم. او می‌گفت: نه فقط در سخنان ایشان، بلکه حتی در جایی که سکوت می‌کنند و در اثنای سخنانشان مکثی می‌کنند، باید تأمل کنیم و بفهمیم که حتماً نکته‌ای در آن وجود دارد و باید رعایت کنیم.

 

حجت‌الاسلام خسروپناه: الگوی حکمرانی شهید امیرعبداللهیان باید شناسایی و تدریس شود

در ادامه حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: «شهید امیرعبداللهیان انسانی صادق، مخلص، ولایتمدار و جهادگر بود.

وی گفت: هر کجا که وزارت امور خارجه گام‌های موفقی برداشته است، ناشی از حکمرانی ذیل امامین انقلاب بوده است. بنابراین لازم است الگوی حکمرانی شهید آیت‌الله رئیسی و الگوی سیاست خارجی شهید امیرعبداللهیان مورد بررسی، تدوین، تصویب و تدریس قرار گیرد تا نیروها در سیاست خارجی براساس این الگو تربیت و آموزش ببینند

 

در پایان مراسم نیز از تندیس و سردیس وزیر شهید «حسین امیرعبداللهیان» رونمایی شد و سپس حاضرین عکس یادگاری گرفتند.

 

گفتنی است؛ این تندیس قرار است در مراسم نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت که در دامغان برگزار می‌شود، به برگزیدگان اهدا شود.

 

بیشتر بخوانید:

اظهارات ناصر کنعانی درباره ویژگی‌های مدیریتی شهید امیرعبداللهیان

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه