اخبار داغ

ضرر هگنفت با حکم CAS؛

آخرین میخ بر تابوت قانون سقف بودجه؛ شکست فدراسیون فوتبال از سپاهان!

آخرین میخ بر تابوت قانون سقف بودجه؛ شکست فدراسیون فوتبال از سپاهان!
فدراسیون فوتبال در دعوای حقوقی با باشگاه سپاهان اصفهان شکست خورد تا تقریباً قانون سقف بودجه را تمام شده بدانیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ فصل گذشته فدراسیون فوتبال به دلیل آن‌چه عدم رعایت سقف بودجه مصوب باشگاه‌ها خوانده می‌شد، باشگاه سپاهان را به پرداخت 40 میلیارد تومان جریمه و کسر امتیاز محکوم کرد که همان زمان مدیران باشگاه اصفهانی تصمیم به شکایت از فدراسیون و کشاندن پرونده به دادگاه عالی ورزش (CAS) گرفتند.

روز گذشته از منابع غیررسمی خبر رسید که رأی نهایی CAS در این پرونده مشخص شده و فدراسیون فوتبال به عودت ۳۳ میلیارد تومان به همراه ۸۰ درصد هزینه دادرسی به باشگاه اصفهانی محکوم شده که این به معنای شکست فدراسیون فوتبال و وکلای این نهاد در دفاع از قانون من‌درآوردی و خلق‌الساعه سقف بودجه لیگ برتری‌هاست.

تدوین و اجرای این قانون عجیب و من‌درآوردی از همان فصل گذشته، صدای بسیاری از باشگاه‌های فوتبال ایران را در آورد و اجرای عجیب‌تر آن هم باعث شد داد همه به اعتراض بلند شود. البته که در نهایت کسی نفهمید چه قانونی، چطور تصویب و اجرا شد اما فدراسیون از اتفاقات سال قبل عبرت نگرفت و این قانون را به فصل بیست‌وچهارم هم کشاند.

در شرایطی که این فصل 4 نماینده فوتبال ایران یعنی استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان نمایندگان فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا هستند و با رقبای متمول عربی تا بن دندان مسلح بازی دارند، فدراسیون پا پس نکشید و به بهانه قرار دادن نهادهای نظارتی، باز هم تصمیم به اجرای این قانون گرفت.

با رأی قطعی و نهایی CAS اما دیگر می‌توان این قانون من‌درآوردی را تمام شده دانشت؛ چرا که جریمه فدراسیون در این پرونده یعنی آخرین میخ بر تابوت قانون سقف بودجه و حالا فدراسیون فوتبال باید این ضرر هنگفت نزدیک به 40 میلیارد تومانی را از جریانی طلب کند که این قانون را با گزارشات اشتباه به برخی نهادها، به راه انداخت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه