اخبار داغ

تداوم حواشی کبود در تیم ملی واترپلو

معترضان به آب نزدند/ جلسه بی نتیجه واترپلوئیست ها با فدراسیون؛ انصراف دادند و نیامدند

معترضان به آب نزدند/ جلسه بی نتیجه واترپلوئیست ها با فدراسیون؛ انصراف دادند و نیامدند
معترضان تیم ملی واترپلو بعد از برگزاری جلسه بی نتیجه با فدراسیون در یک نامه واحد انصراف خود را از حضور در تیم ملی اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرای تیم ملی واترپلو و انصراف چند ملی پوش این تیم در اعتراض به انتخاب سرمربی بدل به یک کلاف پیچیده شده که ظاهرا قرار نیست به این راحتی ها از هم باز شود و این گره روز به روز کورتر می شود.

بعد از رقابتهای لیگ جهانی واترپلو فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصمیم گرفت در راس کادر فنی تیم ملی تغییراتی صورت گیرد. بدین ترتیب تصمیم گرفته شد تا دانیال خاکبان در همان سمت مدیر فنی واترپلو به فعالیت خود ادامه دهد و مهدی پنام‌تاش به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. ظاهرا برای این تغییر از قبل تصمیم گیری شده بود چرا که قرار بود پس از مسابقات سنگاپور، پنام‌تاش به عنوان سرمربی کارش را آغاز کند، اما، چون فاصله زمانی بین مسابقات آسیایی در سنگاپور و دور مقدماتی لیگ جهانی کم بود، تصمیم بر این شد تا در لیگ جهانی دانیال خاکبال رئبی کمیته فنی واترپلو تیم ملی را هدایت کند و پس از آن سرمربی جدید معرفی شود.

با این وجود انتخاب فدراسیون برای تیم ملی واترپلو به مذاق واترپلوئیست ها خوش نیامده و آنها در یک تصمیم عجیب و غیرحرفه ای در اعتراض به این اقدام تیم ملی واترپلو را تحریم کردند. 8 نفر از بازیکنان تیم ملی واترپلو ارشیا الماسی، امیرحسین کیهانی، مهدی یزدانخواه، امیرحسین رهبر، حامد خانبانان، امین قویدل، پیمان اسدی و سهیل رستمیان در تصمیمی حیرت انگیز به دلیل انتخاب مهدی پنام‌تاش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تصمیم گرفتند تا در تمرین تیم ملی شرکت نکنند. این نفرات مربی جدید را از منظر فنی قبول ندارند و خواستار این هستند تا یک مربی در حد چیریچ برای تیم ملی انتخاب شود.

بیشتر بخوانید:

بازیکن سالاری در آب/ الگوبرداری واترپلوئیست ها از کیانوش رستمی؛ تمرین نمی کنیم!

جلسه بی نتیجه

بعد از رسانه ای شدن این ماجرا رئیس فدراسیون تصمیم گرفت تا جلسه ای با واترپلوئیست های معترض برگزار کرده تا بلکه در این جلسه این مساله رفع و رجوع شود. اما از جزئیات این جلسه هیچ خبری به بیرون درز نکرد اما به نظر می رسد که این جلسه نیز نتیجه ای در بر نداشت چرا که 8 واترپلوئیست معترض امروز با انتشار یک متن واحد در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که از حضور در تیم ملی انصراف داده اند. در متن منتشره معترضین آمده که با وجود آنکه تمام توان خود را صرف تیم ملی کردند و بعد از 44 سال برنز بازی‌های آسیایی را برای کشور کسب کردند از مشکلات گلایه دارند. معترضین عدم برگزاری اردوهای مناسب، معرفی مربی خارجی جدید، عدم استفاده از پتانسیل داخلی و برآورده نشدن وعده‌های فدراسیون را از جمله مشکلات عدیده خود اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

رضوانی: واترپلو با کادر فنی ایرانی در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند/ جنگ نابرابر داریم

خاکبان: نباید به راحتی از معترضین چشم پوشی کرد

دانیال خاکبان مدیر تیم‌های ملی واترپلو درباره اتفاقات رخ داده می گوید: بازیکنان پیش از تصمیم به غیبت در اردوی تیم ملی یکی، دو جلسه با رضوانی داشته‌اند که من در آن جلسات حضور نداشتم. تا جایی که مطلعم در نهایت این جلسات هم نتایج مثبتی نداشته و متاسفانه بازیکنان معترض کماکان در اردوی تیم ملی حضور پیدا نکرده‌اند.

مدیر تیم‌های ملی واترپلو در مورد اینکه چرا با وجود درخواست بازیکنان، از سرمربی خارجی برای تیم ملی استفاده نشد، تصریح کرد: بعد از جدایی چیریچ از تیم ملی واترپلو ایران و عقد قرارداد او با یک تیم باشگاهی از یونان فدراسیون تمام تلاشش را کرد تا شرایط برای ادامه حضور چیریچ مهیا شود و به همین خاطر تا پایان بازی‌های تیم تحت هدایت او در رقابت‌های باشگاهی یونان منتظر ماند، اما در نهایت به خاطر مشکلات شخصی چیریچ و همچنین بودجه‌ محدود فدراسیون امکان ادامه همکاری با وی یا هر مربی خارجی دیگری فراهم نشد. اتفافات متعددی دست به دست هم داد تا این قضیه رخ ندهد.

خاکبان با اشاره به معترضین افزود: این بازیکنان سرمایه‌‌های مملکت هستند و سال‌ها برایشان هزینه شده و در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌اند. بنابراین نباید به راحتی از بازیکنان لژیونر و معترض چشم پوشی کرد. به نظرم با درایت و گفتمان بیشتر و ایجاد راه حل‌های بهتر می‌توان به این اختلافات پایان داد. امیدوارم تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را بگیرد هرچند که با این شرایط واقعا کار سختی در پیش داریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
یاسمین -> 1402/03/13
پاسخ

هه هه این مسئولان جز فوتبال به هیچی بها نمیدن یعنی ورزش شده فقط و فقط فوتبال

بی نام -> 1402/03/13
پاسخ

مسئولان فقط فوتبال رو دریابند!!!!!!!!