اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با دانا:

شاخص کل بازار سرمایه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است/ نحوه صحیح سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

شاخص کل بازار سرمایه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است/ نحوه صحیح سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه
یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با تأکید بر این نکته که شاخص کل بازار سرمایه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که شاخص کل بورس تا پایان سال، ارتفاع ۳ میلیون الی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارواحدی را تجربه خواهد کرد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، درباره روند رشد بازار سرمایه و بازپس‌گیری پله ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارواحدی، با وجود منفی‌شدن بازار در بیشتر روزهای هفته‌های اخیر، اظهار کرد: تغییر در نرخ بهره بین‌بانکی و افزایش عرضه‌های اولیه بازار، باعث شوک هفته‌های اخیر در بازار سرمایه شده است. اما بر اساس پیش‌بینی‌ها و بررسی شاخص‌ها، باید گفت که شاخص کل بازار سرمایه بیشتر از این میزان کاهش پیدا نخواهد کرد.

شاخص کل بازار سرمایه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است

وی با تأکید بر این نکته که شاخص کل بازار سرمایه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که شاخص کل بورس تا پایان سال، ارتفاع ۳ میلیون الی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارواحدی را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی کارشناسان از روند بورس/ سال مالی ۱۴۰۲، سال جبران بازار سرمایه است

آقابزرگی همچنین اظهار کرد که سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در این بازار بمانند یا سرمایه‌گذاری جدیدی داشته باشند، باید در ابتدا از خودشان سؤال کنند که آیا بازاری ارزشمندتر از این بازار وجود دارد یا خیر؟ به نظر او، سرمایه‌گذاران باید سهام شرکت‌هایی که توجیه اقتصادی دارند، را خریداری کنند تا بتوانند سرمایه‌گذاری مطمئنی داشته باشند.

نحوه صحیح سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

وی در پاسخ به سؤال راه دانا، درباره نحوه صحیح سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، افزود: برای ایجاد هماهنگی میان ناشرین و دست‌اندرکاران بازار سرمایه، داشتن یک برنامه منسجم از سوی مقام ناظر ضروری است. این برنامه باید از ابتدا تا انتهای اجرای آن، شفافیت کاملی در مورد تعداد نهادهای مالی اضافه‌شده به بورس، میزان عرضه اولیه، تأمین مالی و غیره داشته باشد. عدم وجود چنین برنامه‌ای باعث می‌شود که ورود نهاد ناظر و دستوری در نظام عرضه و تقاضا تلقی شود.

تاکید بر اهمیت داشتن برنامه منسجم و شفاف در بازار سرمایه

وی در ادامه گفت: عواملی مثل افزایش سرمایه و سود شرکت‌ها، رشد نرخ ‌دادهای اقتصادی و تحولات سیاسی نیز بر بازار سرمایه تأثیرگذار هستند؛ بنابراین سرمایه‌گذاران باید باتوجه‌به این عوامل و با تحلیل کامل شرایط بازار، تصمیم‌گیری‌های مناسبی درباره سرمایه‌گذاری خود بگیرند.

این کارشناس با تأکید بر اهمیت تحلیل دقیق و صحیح در بازار سرمایه، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: قبل از هرگونه تصمیم‌گیری درباره سرمایه‌گذاری، به تحلیل دقیقی از شرایط بازار و معیارهای سودآوری شرکت‌ها بپردازند. همچنین، وی بر اهمیت داشتن برنامه منسجم و شفاف در بازار سرمایه تأکید کرد تا بتوان بهبود و ارتقای این بازار را به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

پذیرش نرخ معاملاتی، برای نمادهای صادرات محور، ارزآور است

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه