اخبار داغ

کارشناس گردشگری البرز در گفتگو با «تیتر یک»:

برغان ٢ هزار‌ ساله سیزدهمین روستای «شگفت‌انگیز» کشور شد

برغان ٢ هزار‌ ساله سیزدهمین روستای «شگفت‌انگیز» کشور شد
کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: روستای برغان به‌ واسطه توسعه زیرساخت‌های اقامتی مقصد گردشگری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیمور خاوند در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، با اشاره به اینکه روستای برغان مهد چنار‌های یک هزار‌ساله است، معروف‌ترین چنار آن در داخل مسجد جامع قرار دارد و گردشگران را محو زیبائی خود کرده است.

کارشناس گردشگری میراث فرهنگی البرز افزود: برغان بیش از ٢ هزار سال قدمت دارد و در زمان‌های دور مردم اشتهارد گندم اراضی کشاورزی را در آسیاب‌های آبی برغان آرد می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه روستای برغان در سال‌های گذشته به‌واسطه توسعه زیرساخت‌های اقامتی مقصد گردشگری شده است، اظهار داشت: آلوی برغان، گردو، توت و محصولات غذایی مانند بستنی سنتی در برغان برای گردشگران جدابیت دارد.

خاوند به ثبت ملی بستنی سنتی برغان اشاره و تصریح کرد: رودخانه برغان و باغ‌های آن ویترینی از جاذبه طبیعی است، همچنین پل تاریخی صفوی روستای برغان ٦٠٠ سال قدمت دارد.

وی گفت: با تدابیر وزارت میراث فرهنگی برخی از روستا‌ها عنوان «شگفت انگیز» به برغان داده شد و در کشور رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه اقامت گاه‌های خوبی در برغان ساخته در حال ساخت است، افزود: روستای شهرستانک و ولایت رود هم قابلیت تبدل به «شگفت انگیز» را دارد.

خاوند اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، آئینی و معماری خاص می‌تواند یک روستا را در زمره روستا‌های شگفت انگیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: واحد‌های اقامتی و پذیرایی باید برای جذب گردشگر توسعه پیدا کنند، البته هتل‌های خوبی در برغان در حال بهره‌برداری است.

این کارشناس فروشگاه‌های موادغذائی را هم مولفه دیگر روستای شگفت‌انگیز دانست و گفت: حسینیه برغان به‌عنوان اثر نا‌منقول ثبتی در سال ٨٢ ثبت ملی است.

خاوند افزود: روستای برغان از مسیر کرج و باغستان ١٠ کیلومتر فاصله دارد و محور کرج – قزوین هم ٣٠ کیلومتر هم فعال خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه