اخبار داغ

پرسپولیس و استقلال مجوزهای لازم را گرفتند؛

تاج: فصل آینده قطعا با VAR برگزار خواهد شد/ دولت‌ها انتظار دارند ورزشکاران روی سکو حرف بزنند، نه کنار سکو

تاج: فصل آینده قطعا با VAR برگزار خواهد شد/ دولت‌ها انتظار  دارند ورزشکاران روی سکو حرف بزنند، نه کنار سکو
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فصل آینده رقابت های لیگ برتر قطعا با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه حضور جامعه ورزش برای رأی دادن در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه شیرودی درباره حضور در انتخابات اظهار داشت: خوشحالم که جامعه ورزش به سهم خود در انتخابات سهیم بود و در آن شرکت کرده است. فکر می‌کنم انتخابات دور دوم از دور اول پرشورتر بود. هرکسی رای بیاورد رئیس جمهور همه خواهد بود، چه کسانی که به او رای دادند و چه کسانی که رای ندادند.

وی افزود: جامعه ورزش نیز از رئیس جمهور انتظاراتی دارد و این متقابل است. انتظار دولت‌ها از جامعه ورزش این است که روی سکو حرف بزنند نه کنار سکو و قهرمان شوند. قطعا آنها از ما می‌خواهند که صعود راحتی به جام‌جهانی داشته باشیم و یا با آوردن کمک داور ویدئویی حواشی را کمتر کنیم. ما نیز انتظارات متقابلی داریم. کشورهای منطقه دارند هزینه می‌کنند. اگر قطر میزبان جام‌جهانی می‌شود، با حمایت دولت این اتفاق رخ داده و در عربستان و امارات نیز به شیوه دیگری برای ورزش هزینه می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در خصوص وضعیت ورزشگاه تختی تهران گفت: در دیدار ۲ تیم مس رفسنجان با پرسپولیس در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر ۳۳ هزار بلیت فروش رفت اما ۷۰ هزار نفر در ورزشگاه بودند که این موضوع اتفاق زیبنده‌ای نیست. هر لحظه امکان داشت اتفاق بدی رخ دهد و رئیس فدراسیون متهم اول این پرونده خواهد بود و همه جامعه ملتهب خواهد شد. برای فصل آینده باید کمک داور ویدئویی بیاید هرکسی که بلیت هر جایگاهی را خرید باید روی آن بنشیند. برخی کارها وظیفه ماست و بخشی نیز وظیفه باشگاه‌هاست. اگر باشگاهی نتواند شرایط میزبانی را کسب کند، باید بروند در ورزشگاه‌های بازی کنند که این شرایط را دارند.

تاج در مورد میزبانی پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه تختی بیان کرد: وظیفه هر دو باشگاه است که ورزشگاهی که قرار است در آن میزبانی کنند را به ما اعلام کنند. آنها نیز دارند فعالیت خود را انجام می‌دهند. آنچه مسلم است ورزشگاه تختی پتانسیل خوبی دارد و از نزدیک آن را مورد بررسی قرار دادیم. این ورزشگاه می‌تواند میزبان ۳۰ هزار تماشاگر باشد. تصمیم‌گیری آن با این دو باشگاه است. استادیوم تختی می‌تواند میزبان ۳۰ هزار هوادار باشد ولی در بازی‌های پرسپولیس و استقلال با سپاهان و تراکتور به جز آزادی جایی دیگری را نداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت ورود سیستم ویدئویی به فوتبال ایران اظهار داشت: با تصمیمی که در فدراسیون فوتبال گرفتیم دنبال این هستیم که قطعاً فصل آینده ورزشگاه‌هایی اجازه برگزاری بازی داشته باشند که الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت کرده باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فصل آینده با کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد، گفت: قطعاً فصل آینده را با VAR آغاز خواهیم کرد و دنبال این هستیم که استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا را اجرایی کنیم.

وی افزود: انتظار دولت‌ها از جامعه ورزش این است که روی سکو حرف بزنند نه کنار سکو و قهرمان شوند.

تاج با اشاره به گرفتن مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های ایران گفت: در شرایطی که ژاپنی‌ها برای ۵ باشگاه خود این مجوز را گرفته اند، فوتبال باشگاهی ایران ۷ مجوز حرفه‌ای فعالیت را دریافت کرده که اتفاق بزرگی خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همین که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توانستند خصوصی شوند و مجوزهای لازم برای حضور در لیگ نخبگان آسیا را بگیرند اتفاق مثبتی است چرا که اگر این مهم رخ نمی‌داد، هر دو باشگاه از آسیا حذف می‌شدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه