اخبار داغ

دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان:

جمع آوری کیفی آثار شهدا، چاپ فرهنگ نامه و تمبر سه هزار شهید، شاخصه منحصر به فرد کنگره شهدای استان سمنان است

جمع آوری کیفی آثار شهدا، چاپ فرهنگ نامه و تمبر سه هزار شهید، شاخصه منحصر به فرد کنگره شهدای استان سمنان است
دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان و فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان گفت: جمع آوری کیفی آثار شهدا، چاپ فرهنگ نامه و تمبر سه هزار شهید استان سمنان، شاخصه منحصر به فرد کنگره شهدای استان سمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از مرآت، سردار سید محمد تقی شاهچراغی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد با تشریح برنامه های کنگره گفت: این کنگره از 9 الی 18 اردیبهشت ماه در سمنان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت،,

وی به سه شاخصه منحصر به فردی که کنگره شهدای استان سمنان را نسبت به کنگره های سایر استان ها متمایز کرده است اشاره کرد و افزود: جمع آوری کیفی آثار شهدا مهمترین و اساسی ترین شاخصه کنگره شهدای استان سمنان است.

,

دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان اضافه کرد: هر چند در سایر استان ها نیز جمع آوری آثار شهدا انجام شده است اما به کیفیتی که استان سمنان با دقت تمام و استفاده از نیروهای متخصص در جمع آوری آثار داشته ، نبوده است.

,

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، چاپ کتاب فرهنگ نامه شهدای استان سمنان را شاخصه مهم دیگر کنگره برشمرد و اظهار کرد: پیش بینی شده است 45 جلد فرهنگ نامه در این خصوص چاپ شود که 13 جلد آن برای فرهنگ نامه شهدای شهرستان های سمنان، گرمسار و آرادان به چاپ رسیده و فرهنگ نامه شهدای بقیه شهرستان ها نیز در دست اقدام برای چاپ است.

,

شاهچراغی، همچنین شاخصه منحصر به فرد دیگر کنگره را چاپ تمبر یادبود برای تمام شهدای استان سمنان بیان کرد و ادامه داد: در سایر استان ها چاپ تمبر یادبود فقط برای شهدای شاخص انجام می شد ولی در استان سمنان این اقدام برای تمام شهدا اقدام شده که کار بسیار خوب و بزرگی است.

,

دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان تصریح کرد: همچنین اجلاسیه های شهرستانی که به عنوان برنامه های مقدماتی کنگره در شهرستان ها برگزار می شد در سایر استان ها به مدت یک روز بود اما در شهرستان های استان این اجلاسیه به مدت 3 الی 7 روز برگزار شد.

,

وی از تولید 14 مستند شهدای شاخص استان، ساخت 7 مستند از عملیات های دفاع مقدس، تولید فیلم بلند تلویزیونی عقیق خبر داد و افزود: 15 هزار دقیقه برنامه رادیو و تلویزیونی با همکاری صدا و سیما تولید شده که در حال پخش است.

,

شاهچراغی همچنین از رونمایی و پخش سرود ویژه کنگره از سروده های علیرضا قزوه شاعر مطرح کشوری در روز کنگره خبر داد.

,

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، مهمترین اقدام بزرگ  کنگره را تولید آثار محتوایی بیان کرد و ادامه داد: جمع آوری حدود 170 هزار برگ و سند، 145 هزار قطعه عکس  شهدا و رزمندگان از اعزام و آموزش تا شهادت  و حدود هزار حلقه فیلم و بازبینی از جمله این آثار است.

,

وی با بیان اینکه خروجی این جمع آوری ها باید تولید محتوا باشد، تصریح کرد: سه هزار پرونده را جمع اوری نکردیم که در گوشه اتاق نگهداری نماییم بلکه باید از داخل این پرونده ها سوژه های ناب و به روز جامعه بررسی و برای تولید آن اقدام شود.

,

شاهچراغی سوژه سه شهید مهدیشهری که با هم پیمان نامه می بندند که هر کدام که شهید شدند در روز قیامت دیگری را شفاعت نمایند و هر سه نیز شهید می شوند و یا ثبت روزانه خاطرات شهید احمد امید از شهدای استان که به زبان انگلیسی خاطرات را ثبت نموده بود را از سوژه های قابل توجه برای تولید آثار دانست.

,

دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان به تشریح برنامه های کنگره در طول برگزاری آن از 9 الی 18 اردیبهشت ماه پرداخت و گفت:  نواختن زنگ ایثار در تمامی مدارس سطح استان، اجرای برنامه با نوای کاروان، برگزاری شب شعر و خاطره، همایش دانش آموزی از مهمترین برنامه های اجرایی کنگره است.

,

وی اضافه کرد: گردهمایی زنان استان، گردهمایی پیشکسوتان و رزمندگان، همایش کودک و نوجوان، گردهمایی روحانیون استان سمنان و همچنین برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجویی استان در 15 اردیبهشت ماه از دیگر برنامه هایی است که در این مدت اجرا می شود.

,

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان به برگزاری مسابقات ورزشی در راستای کنگره اشاره و اظهار کرد: مسابقات تیر اندازی تیر و کمان، مسابقات تیم والیبال جوانان در استان سمنان، مسابقات قهرمانی زورخانه ای، مسابقات جودوی قهرمانی کشور از برنامه های ورزشی است.

,

شاهچراغی تاکید کرد: اجلاسیه به عنوان برنامه اصلی نیز در صبح روز پنج شنبه در سالن غدیر سمنان با حضور هم استا نی ها و 300 مهمان خارج از استان با اجرای برنامه های متعدد برگزار می شود.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه