اخبار داغ

طبیعت زیبای شاهرود شهرستان خلخال در بهار / شاید این نفس‌های‌آخر نباشد اگر مسئولین تلاش کنند/اینجا زندگی دوباره جاریست

طبیعت زیبای شاهرود شهرستان خلخال در بهار / شاید این نفس‌های‌آخر نباشد اگر مسئولین تلاش کنند/اینجا زندگی دوباره جاریست
طبیعت زیبای شاهرود در فصل بهار خستگی از جان دل و هر مسافری را می رباید و با اجرای طرح های هادی روستایی در روستاها و گسیل خدمات به روستاها زندگی دوباره در جریان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو ، بخش شاهرود خلخال در جنوب استان اردبیل در شهرستان خلخال جای گرفته و این روزها رویش طبیعت و باز شدن شکوفه درختان میوه ، جلوه ای دیگر به زیبای این بخش ارزانی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , ازناو ,

به هر جای شاهرود پای می گذاری تابلوی زیبای نقاشی خدادادی را می توانی ببینی از روستای مجره در بخش مرکزی خلخال تا ارتفاعات زیبای پلنگا در بالا دست روستای شال.

,

, , , , ,

در سالهای جدید مسئولین پی گیری بازگشایی مسیر زیبای باغی بین امامزاده سید حمزه درو تا امامزاده عبدالله کلور ادامه یافته  که این مسیر کمتر از یک کیلومتر بوده و زیبایی و طراوت این راه باغی در کنار رودخانه خروشان شاهرود چای در نگاه هر بیننده ای چشم نوازی می کند.

,

هر چه قدر به روستاهای قلب شاهرود نزدیک می شوی جریان زندگی آنجا بیشتر است از روستای با قدمت و تاریخی شال گرفته تا زندگی در دامنه ای جنگل‌های مرزی با استان گیلان در روستای دیلمده و کرنق در آخرین نقطه از خلخال .

,

, , , ,

مادر پیر روستایی در روستای اسبو برای اجرا شدن طرح هادی مقابل خانه اش در روستا لحظه شماری می کند شاید این نفس‌ها، نفس‌های آخر نباشد اگر مسئولان بیشتر تلاش کنند.

,

, ,

این روز ها با آمدن امکانات و خدمات به روستاها باید دریافت که شهرهای شلوغ جای زندگی و تکاپو نیست باید برگشت بیل به دست گرفت و بذر در دل روستا پاشید منتظر محصولات پاک و ارگانیک شد.

,

الحمدالله با بارش رحمت الهی از اول سال جدید روستاها در بخش شاهرود طراوت دیگری دارد در دو سال گذشته مردم حسرت داشتن گردو را داشتند و اما بخش شاهرود خلخال را بیشتر از طبیعتش با گردوی ناب می شناسند.

,

گردوهای شاهرود علاوه بر داشتن طعم خاص یکی از زیباترین سوغات مردم بخش  برای مسافران این دیار است.

,

این روزها درختان گردو بار دیگر به بار نشسته و هنوز  نگرانی در دل کشاورزان روستاها نسبت به سرمای دوباره هوا وجود دارد چرا که کشاورزان تجربه از بین رفتن محصولات دو سال گذشته خود را به خاطر خشکسالی و سرمازدگی به خاطر داند.

,

البته شاهرود در آینده گذر گردشگری و نبض اقتصاد جنوب استان اردبیل را با عبور جاده خلخال کلور درام و شال ماجولان را  به دست خواهد گرفت باشد که در آینده آبادی به قلب روستاهای شاهرود برگردد.

,

, , , , , , ,

از چند ماه گذشته ده‌گردشی توسط مسئولین شهرستان برای مشاهده مشکلات مردم در شهرستان آغاز شده و این گونه برنامه‌ها علاوه بر رفع مشکلات مردم باعث احساس وظیفه بیشتر مسئولین در دیدن محرومیت می شود تا به فکر چاره باشند و بس.

,

 

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه