اخبار داغ

مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

تنها راه مبارزه با داعش، تعامل با ایرانِ قدرتمند است!

تنها راه مبارزه با داعش، تعامل با ایرانِ قدرتمند است!
خاویر سولانا از ایران به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه یاد کرد و رمز پیروزی مقابل داعش را اتحاد با ایران دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تیتریک، « ایران تنها کشوری است که برای مبارزه با تروریست های داعش به اندازه کافی قدرتمند و آماده است. ما بایستی با ایران قدرتمند متحد شویم، با قدرتمندترین کشور منطقه!
عربستان آمادگی و قدرت ایران را ندارد و از طرفی با یمن درگیر است . مصر هم با مسائل درونی خود دست و پنجه نرم می کند پس در نتیجه نمیتواند نقش موثری در مبارزه با تروریزم داشته باشد».

این جملات بخشی از اظهارات "خاویر سولانا" مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد نقش ایران در مقابله با گروهک تروریستی داعش بود که در وب سایت رسمی "شورای اروپایی روابط خارجی"  منتشر شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
, ,
,
, ,
,

خاویر سولانا این اظهارات را طی سخنرانی خود در شورای اروپایی روابط خارجی که در بروکسل برگزار شده بود ایراد نمود. در این سخنرانی که با حضور برخی از نمایندگان خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار شده بود، وی در مورد روند مذاکرات هسته ای  ایران صراحتا اعلام کرد که فشار بسیار زیادی بر روی اتحادیه اروپا و آمریکا توسط سعودی ها وجود دارد. فشاری که خواستار ممانعت از روند مثبت مذاکرات است. سعودی ها خواستار لغو مذاکرات و حصول نتیجه هستند.
وی در پایان دو دلیل عمده برای واکنش عربستان دانست. یکی دلیل سیاسی که ایران را از تبدیل شدن به قدرت کلیدی منطقه بازدارد و دیگری مساله اقتصادی که نفت ایران را در رکود و تحریم نگه دارد.
 

,
,
,
, ,


امتی - تیتر یک

,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه