اخبار داغ

آیت الله رئیسی:

آیت‌الله یزدی به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی، خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت

آیت‌الله یزدی به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی، خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت
آیت‌الله رئیسی طی پیامی، رحلت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت و تصریح داشت: آیت‌الله یزدی به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی، خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه طی پیامی رحلت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
متن این پیام به شرح زیر است:
,
 
,
«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
,
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ
,
 
,
رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله یزدی رضوان الله تعالی علیه، مصیبت بزرگی برای حوزه های علمیه، خصوصا حوزه مقدسه قم بود.
,
 
,
آن عالم بزرگوار با وجود بهره گیری از جوهره فقاهت از اولین روزهای شکل گیری نهضت امام راحل، خود را وقف حرکت دینی و انقلابی مردم ایران کرد و از هیچ کوششی برای یاری رساندن به حضرت امام و پس از آن رهبر معظم انقلاب کوتاهی نکرد.
,
 
,
مرحوم یزدی که رسالت فقیه را علاوه بر درس و بحث، حضور فعال در مناسبات و مسائل مهم روز می دانست، با وجود ریاست بر تشکل ریشه دار جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و شورای عالی حوزه های علمیه کشور، یکی از چهره های تاثیر گذار در عرصه های سیاسی کشور و یکی از استوانه های استوار و قابل اتکا در دفاع از رکن ولایت فقیه و مقام ولایت بوده و از بذل هیچ هزینه ای برای دفاع از انقلاب اسلامی دریغ نکرد تا جایی که آماج حمله های بدخواهان انقلاب قرار گرفت.
,
 
,
این عالمِ عامل، به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی در مدت ده سال تلاش و خدمت مستمر به دستگاه قضا خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت که نتیجه آن شکل گیری و قوام ساختار قوه قضاییه بود.
,
 
,
آیت‌الله یزدی در مقام نمایندگی و نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی، نمایندگی و ریاست مجلس خبرگان رهبری و سال ها عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی نیز بزرگترین تکیه گاه دوستداران انقلاب اسلامی به شمار می رفت.
,
 
,
اینجانب فقدان این فقیه بزرگوار و عالم ربانی و انقلابی را به محضر حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین، اعضای محترم شورای نگهبان، فرزندان بزرگوار ایشان و همچنین دوستداران انقلاب اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.
,
 
,
ان‌شاالله آن مرحوم ذیل رحمت بی کران الهی به امام و مرادش، خمینی کبیر و خیل شهداء انقلاب اسلامی ملحق شده و بر سفره حضرات معصومین متنعم باشد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه