اخبار داغ

رئیس جمهور:

آمریکا مانع ریشه‌کنی جریان تروریستی در افغانستان است

آمریکا مانع ریشه‌کنی جریان تروریستی در افغانستان است
رئیس جمهور در پیامی تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو جریان تروریستی تکفیری در افغانستان با حمایت‌ها و برنامه‌های آمریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال‌های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان در یک اقدام تروریستی، تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی آنها بر همگان آشکار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام, آشکار,

متن پیام تسلیت رئیس جمهور به این شرح است:

,

بسم الله الرحمن الرحیم

, بسم,

انا لله و انا الیه راجعون

, انا, لله, انا, الیه, راجعون,

شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان که در مکانی مقدس به عبادت مشغول بودند، را به ملت افغانستان و همه جامعه بشری تسلیت عرض می‌کنم.

,

این جنایت که در ابتدای ماه ربیع، ماه وحدت بین مسلمانان، ولی با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد، به دست کسانی صورت پذیرفت که ماه یت ضدانسانی و ضددینی آنها بر همگان آشکار است. بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو این جریان تروریستی تکفیری، با حمایت‌ها و برنامه‌های آمریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال‌های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است.

, ماه, ماه, یت, ضدانسانی, آشکار, داعشی,

اینجانب با ابزار نگرانی از تداوم اقدامات تروریستی و ترکیب فتنه مذهبی با فتنه قومی، که بخشی از پروژه امنیتی جدید آمریکا برای افغانستان است تاکید می‌کنم جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، آماده حمایت‌های همه جانبه از خواهران و برادران افغانستانی است و امیدواریم با هوشیاری گروه‌های افغان و تشکیل دولتی فراگیر، بخش بزرگی از این نقشه خنثی شده و انشا الله مردم افغانستان بتوانند روی آرامش را ببینند.

, می‌کنم جمهوری,

والسلام علیکم و رحمت الله

,

سید ابراهیم رئیسی

, سید ابراهیم رئیسی,

رئیس جمهوری اسلامی ایران

, رئیس جمهوری اسلامی ایران,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه