اخبار داغ

معاون وزیر راه:

مشکل کمبود ناوگان حمل کالاهای اساسی برطرف شد

مشکل کمبود ناوگان حمل کالاهای اساسی برطرف شد
معاون حمل و نقل وزارت راه از رفع مشکل حمل کالاهای اساسی در بنادر با اضافه شدن ۱۵۷ واگن در روز به ناوگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام آدم نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید سازمان بنادر و دریانوردی که عصر امروز دوشنبه ۱۰ آبان برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم گفت: در شش برنامه قبلی در حوزه حمل و نقل فقط در سه پارامتر اخذ عوارض، صدور مجوزها و توسعه کار کردیم گفت: در حالی که مهمترین مشکل حمل و نقل، نبود یکپارچگی در حمل و نقل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در پایانه‌های مرزی جاده‌ای و ریلی و پایانه‌های بندری، مدیریت یکپارچه نداریم. در کشور ما، کار تیمی کردن سخت است و نیاز به یکپارچه سازی در حمل و نقل داریم.
,
 
,
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: در رابطه با هوشمندسازی کارهای خوبی شده و قدم‌های مناسبی برداشته ایم اما باید شاخص‌های لجستیکی را با توجه به طراز تجارت خارجی کشورمان به سطح مطلوب‌تری برسانیم.
,
 
,
آدم نژاد تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل منسجم‌ترین تشکل‌های کشور را داریم که از سایر تشکل‌های صنفی قوی ترند که می‌توانند در توسعه حمل و نقل مؤثر باشند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: جذب بار کشورهای همسایه، ترانزیت و ترانشیپ باید تقویت شود؛ نوسازی ناوگان در همه مودها در دستور کار است. در حوزه دریایی نیز برنامه مدونی تهیه شده و به زودی به وزیر راه ارائه خواهد شد. در هر چهار مود برای نوسازی ناوگان ۱۰ میلیارد دلار هزینه لازم است.
,
 
,
وی یادآور شد: توسعه سواحل مکران نیز باید در برنامه کار سازمان بنادر قرار گیرد. اقدامات خوبی در حوزه توسعه چابهار شده اما رقبای سختی در این زمینه داریم.
,
 
,
به گفته آدم نژاد امسال مشکل حمل کالاهای اساسی داشتیم که با دستور وزیر راه و شهرسازی حمل یکسره از کشتی به قطار را آغاز کردیم و در حال حاضر روزانه ۱۵۷ واگن حمل کالاهای اساسی تردد می‌کند.
,
 
,
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شبکه مواصلاتی در مرزها و بنادر نیازمند بازسازی است گفت: بخصوص وضعیت راههای مواصلاتی به بندر شهید رجایی مناسب نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه