اخبار داغ

کارگردان «شکارچیان روح» در ۷۵ سالگی درگذشت

کارگردان «شکارچیان روح» در ۷۵ سالگی درگذشت
ایوان رایتمن کارگردان و تهیه‌کننده تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های کمدی هالیوودی بود که در ۷۵ سالگی درگذشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ددلاین، ایوان رایتمن کارگردان فیلم‌های «شکارچیان روح» و «دوقلوها» در ۷۵ سالگی از دنیا رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خانواده او در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کارگردان شناخته‌شده در خواب درگذشته و گفت: از این خوشحال هستیم که کار او به‌عنوان یک فیلمساز توانست به تعداد بی‌شماری در سراسر دنیا خنده و شادی بدهد.

,

رایتمن روز بیست‌وهفتم اکتبر ۱۹۴۶ در چکسلواکی به دنیا آمد اما از چهار سالگی تورنتو خانه او شد.

,

موفقیت بزرگ او در سال ۱۹۷۸ با تهیه کردن فیلم «خانه حیوانات» از راه رسید و پس از آن توانست «میت‌بالز» را یک سال بعد کارگردانی کند. این باعث شد او وارد دنیای سینمای کمدی شود و در فیلم‌هایی مانند «پلیس مهدکودک»، «دِیو» و «هرج‌ومرج فضایی» نقش‌های تهیه‌کنندگی و کارگردانی داشته باشد.

,

اما بزرگ‌ترین موفقیت او کارگردانی فیلم کلاسیک «شکارچیان روح» سال ۱۹۸۴ با نقش‌آفرینی دن آکروید، هارولد رامیس، بیل موری و سیگورنی ویور بود. این فیلم توانست پس از «پلیس بورلی هیلز» در آن سال جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کند.

,

«شکارچیان روح» همچنین توانست در دو بخش بهترین آهنگ اوریجینال و بهترین جلوه‌های بصری نامزد دریافت جایزه اسکار شود. قسمت دوم این فیلم پنج سال بعد بیرون آمد که رایتمن کارگردان و تهیه‌کننده آن هم بود.

,

سه دهه طول کشید تا قسمت سوم این مجموعه بیرون بیاید. «شکارچیان روح: زندگی بعد از مرگ» سال ۲۰۲۱ با تهیه‌کنندگی رایتمن و کارگردانی پسرش جیسون رایتمن بیرون آمد.

,

رایتمن همچنین سال گذشته دوباره سری به «هرج‌ومرج فضایی» زد و قسمت جدید آن را با حضور لبران جیمز، دان چیدل و زندایا کارگردانی کرد.

,

در سپتامبر مشخص شده بود رایتمن قرار است کارگردان و تهیه‌کننده دنباله‌ای برای فیلم «دوقلوها» با نقش‌آفرینی آرنولد شوارتزنگر و دنی دویتو باشد. قرار بود در فیلم جدید تریسی مورگان هم به آن‌ها ملحق شود و اسم پروژه «سه‌قلوها» باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه