اخبار داغ

اوضاع خطیر تیم نکونام؛

ابرهای تیره در آسمان استقلال؛ بحران‌ها و اعتصاب‌های ناتمام آبی با اسم رمز «بچه»!

ابرهای تیره در آسمان استقلال؛ بحران‌ها و اعتصاب‌های ناتمام آبی با اسم رمز «بچه»!
بدون تردید باشگاه استقلال در روزهای اخیر، بدترین و تیره‌ترین روزهای چند فصل اخیر خود را در شرایطی بسیار خطیرتر از گذشته پشت سر می‌گذراند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ اخباری که این روزها از باشگاه استقلال و یا گوشه و کنار آن به گوش می‌رسد، برای هیچ‌کدام از هواداران آبی اخبار خوبی نیست. آبی‌پوشان به فاصله حدود یک هفته تا شروع فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران، در منجلابی از بی‌تدبیری و شرایط نامناسب به‌سر می‌برند و انگار هم امیدی به بهبودی اوضاع وجود ندارد.

استقلالی‌ها که فصل نقل‌وانتقالاتی را به مدیریت سیدحجت کریمی آغاز کرده و جواد نکونام را بالاخره روی نیمکت هدایت خود دارند، حالا با علی خطیر پیش می‌روند و البته تعداد بی‌شماری از مشکلات؛ اعم از از دست رفتن ستاره‌ها، ناتوانی در خرید بازیکنان بزرگ، اعتصاب در تمرینات، بدهی‌های میلیاردی و یک بچه!

قصه بی‌پایان جدایی ستاره‌ها

بدون تردید اگر از هر هوادار استقلال درباره ستاره‌های فصل گذشته این تیم سوال کنید، ۳ اسم را به خاطر می‌آورند؛ مهدی قایدی، محمد محبی و روزبه چشمی. ۲ وینگر بوشهری فصل گذشته آبی‌ها که نتوانستند این فصل هم استقلالی بمانند و مسیر لژیونر شدن را پیش گرفتند. محبی به سرزمین یخ و برف رفت و قایدی هم ترجیح داد شاگرد فرهاد مجیدی شود.

از این بین تنها روزبه چشمی مانده که او هم با استقلال قرارداد داشته. به جز او، مهرداد محمدی است که به عنوان یک بازیکن با سابقه ملی و لژیونری به ترکیب آبی‌ها اضافه شده که البته درباره او، قرارداد و مصدومیتش هم تردیدهایی جدی وجود دارد. استقلالی‌ها در این بازار تغییر استراتژی داده و به دنبال بازیکنان جوان با هزینه کم‌تر هستند.

بیش‌تر بخوانید؛
اعتراض پشت درهای نیمه باز!/ حرفهای تکراری آبی ها؛ از دروغ تا درجا زدن

جوان‌گرایی اجباری بدون گزینه‌های بزرگ

باشگاه استقلال از بس طی فصول گذشته بدهی و ناترازی مالی از خود بر جای گذاشته، با جیبی خالی مواجه شده که حتی قدم برداشتن در بازار مکاره نقل‌وانتقالاتی را سخت می‌کند. عقد قرارداد با بازیکنانی که سابقه ملی بزرگ‌سالان ندارند، ناشی از سیاست‌های جوان‌گرایی جواد نکونام نیست؛ بلکه بازار خالی شده و رقبا همه ستاره‌ها را به کهکشان خود برده‌اند.

از سودای باطل علی‌رضا بیرانوند و امیر عابدزاده گرفته تا رؤیای ناتمام جذب امیرحسین حسین‌زاده و حتی یاسین سلمانی، آبی‌ها نشان داده‌اند که هم فاقد منابع مالی هستند، هم استراتژی صحیح. در این میان شنیده شده که بودجه ارزی مناسبی هم در باشگاه موجود نیست که نکونام بخواهد گزینه‌هایی خارجی را برای پر کردن خلا تیم معرفی کند.

نیاز ۶۰۰ میلیاردی آبی‌ها برای صفر شدن

اخبار غیررسمی حکایت از بدهی و نیاز مالی حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی باشگاه استقلال دارند که بیان‌گر اوضاع نامناسب اردوگاه آبی است. از این مبلغ ذکر شده، ۲۰۰ میلیارد مربوط به بدهی فصل گذشته باشگاه به بازیکنان است که عدم پرداخت آن باعث افزایش نارضایتی و اعتصاب‌ها شده؛ آن هم در شرایطی که رقیب سنتی بدون مشکل بدهی فصول گذشته را پرداخت کرده است.

اعتصاب‌های پی‌درپی تیم نصفه و نیمه

تعداد بازیکنان فعلی آبی‌پوش اصلاً در حدی نیست که آن را بتوان یک تیم نامید اما همین تعداد اقلیت هم با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و عدم پرداخت مطالبات از سوی باشگاه، باعث اعتصاب‌های متوالی آبی‌پوشان و خودداری از حضور در تمرینات روزانه شده؛ آن هم به فاصله یک هفته تا شروع لیگ.

استقلالی‌ها که به علت مشکلات روادیدی هنوز مربی بدن‌ساز هم ندارند، اکنون نه تمرین می‌کنند و نه تعیین تکلیف می‌شوند. در حالی که تمام رقبا در اردوهای متمرکز داخلی یا خارجی هستند و بازی‌های دوستانه خود را برگزار می‌کنند، جواد نکونام مشغول مصاحبه و اعتراض به وضعیت موجود است و بازیکنانش را هم در اختیار ندارد.

بیش‌تر بخوانید؛
واکنش نکونام به مشکلات استقلال: نمی‌توانم تنهایی بجنگم!

ابرهای تیره بر آسمان روابط

اگر چه در ابتدا حضور علی خطیر در باشگاه و تمرینات تیم استقلال با استقبال نکونام همراه بوده اما اکنون با گذشت کم‌تر از ۲۰ روز، این روابط به سردی و تیرگی رفته و اعلان جنگ غیررسمی بین طرفین هم صورت گرفته. نکونام در جدیدترین مصاحبه خود، بیان کرد که جریانی برای برکناری یا استعفای اجباری او ایجاد شده اما او قرار نیست که فرار کند و عطای استقلال را به لقایش ببخشد.

در این بین صحبت از نفوذ و دخالت‌های یک «بچه» در امور مدیریتی باشگاه استقلال هم شدت گرفته که انگار قصدی برای برخورد جدی با او نیست. همین تفکر این موضوع را به نکونام القا کرده که استقلال امسال را برای پنجمی بسته‌اند و خبری از سودا و رویای قهرمانی نیست که این موضوع با فکر هیچ‌کدام از هواداران هیچ سنخیتی نخواهد داشت.

تیم معمولی نه، کم‌تر از معمولی

اردوگاه آبی در این روزها هیچ شباهتی به یک تیم مدعی ندارد. استقلال پیش از شروع فصل با اتفاقاتی که طی هفته‌ها و ماه اخیر رخ داده، تبدیل به تیمی پائین‌تر از حد معمولی شده که خودش را برای جنگ‌های داخلی آماده می‌کند، نه کوران رقابت فشرده در لیگ.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه