دلایل عقبنشینی خودروسازان از افزایش قیمت
وزیر صنعت، رئیس سازمان گسترش و مدیران عامل دو شرکت بزرگ خودروساز امروز در حالی یکی پس از دیگری از ادعای خود برای افزایش قیمت خودرو عقبنشینی کردند که باید دید این کار دستوری انجام شده یا مصلحتی بوده است و توجه به حقایق بازار آنان را به این نتیجه رسانده است؟[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،
, شبکه اطلاع رسانی دانا، ,به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکتهای خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل ایران خودرو و سایپا امروز از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که قیمت تولیداتشان تا پایان سال افزایش نمییابد.
منتفی شدن افزایش قیمت خودرو تا پایان سال در حالی از سوی رئیس سازمان گسترش و مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده که مدیرعامل سایپا بدون اشاره به قید زمان، اعلام کرده که قیمت تولیداتش فعلاً افزایش نمییابد!
در این وضعیت، احمد نعمتبخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص علت این عقبنشینی خودروسازان به فارس گفت: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.
وی با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
* سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم
سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامهریزی و افزایش تیراژ تولید هزینههای سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایتهای دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعملهای تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
وی تصریح کرد: تصمیمگیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.
مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمتگذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیمگیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.
* ایران خودرو: هزینههای سربار را کاهش میدهیم
مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از صحبتهای خود مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی محصولات عقبنشینی و اعلام کرد قیمت محصولات ایران خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.
هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تیراژ تولید و بهره وری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.
این در حالی است که تا هفته گذشته، مدیران خودروساز از لزوم افزایش قیمت تولیداتشان صحبت میکردند ولی امروز از مدیریت قیمت تولیداتشان از طریق ارتقاء بهرهوری سخن میگویند.
* سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمیرود
علاوه بر مدیران خودروساز، غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز امروز گفت: قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمییابد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینههای فعالیت اقتصادی، خودرو به یک کالای سرمایهای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است.
شافعی به مشکلات خودروسازان طی سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریمهای غرب، افزایش تولید و ثبات قیمتها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.
وی با اشاره به اینکه اخیراً صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفتهاند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیانهایی نیز مواجه هستند.
رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما به دلیل تحریمها و نبود امکاناتی مانند منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

*تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است
دبیر انجمن خودروسازان در عین حال تاکید کرد وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است و ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
احمد نعمتبخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داداند و از ثابت ماندن قیمتها سخن میگویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت میگیرد.
وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمتگذاری دولتی به تولیدکنندهای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.
وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط میشود.
نعمتبخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، میتوان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته شرکتهای خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کردهاند.
* چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟
در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمیکند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایتهای دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.
در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمتهای افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمتهای فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.
به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاهها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.
* وزیر صنعت به مجلس احضار شد
موضعگیری وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو عاملی برای احضار وی به مجلس شد.
روحالله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: بحث افزایش قیمت خودرو، سؤالات زیادی را برای نمایندگان ایجاد کرده که برای دریافت پاسخ، وزیر صنعت روز سهشنبه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس حاضر میشود.
به نظر میرسد وزیر صنعت و مدیران خودروساز نتوانستند برآیند خوبی از تأثیر موضعگیری خود بر بازار خودرو داشته باشند و این اظهارنظر آنها بیشتر از آنکه مردم را به خرید خودرو ترغیب کند، نمایندگان مجلس را به احضار وزیر ترغیب کرد.
در این شرایط، مشتریان بازار خودرو در انتظار یک راهکار مدبرانه از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت صنعت خودروسازی هستند تا هزینه زیان خودروسازان از جیب خریداران پرداخت نشود.
گزارش از نرگس نیکضمیر
انتهای پیام/
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکتهای خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل ایران خودرو و سایپا امروز از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که قیمت تولیداتشان تا پایان سال افزایش نمییابد.
, به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکتهای خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل ایران خودرو و سایپا امروز از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که قیمت تولیداتشان تا پایان سال افزایش نمییابد., خبرگزاری فارس,منتفی شدن افزایش قیمت خودرو تا پایان سال در حالی از سوی رئیس سازمان گسترش و مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده که مدیرعامل سایپا بدون اشاره به قید زمان، اعلام کرده که قیمت تولیداتش فعلاً افزایش نمییابد!
, منتفی شدن افزایش قیمت خودرو تا پایان سال در حالی از سوی رئیس سازمان گسترش و مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده که مدیرعامل سایپا بدون اشاره به قید زمان، اعلام کرده که قیمت تولیداتش فعلاً افزایش نمییابد!,در این وضعیت، احمد نعمتبخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص علت این عقبنشینی خودروسازان به فارس گفت: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.
, در این وضعیت، احمد نعمتبخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص علت این عقبنشینی خودروسازان به فارس گفت: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.,وی با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
, وی با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.,* سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم
, * سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم, * سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم,سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
, سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.,وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
, وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.,وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامهریزی و افزایش تیراژ تولید هزینههای سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایتهای دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعملهای تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
, وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامهریزی و افزایش تیراژ تولید هزینههای سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایتهای دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعملهای تسهیل کننده تولید را نیز داریم.,وی تصریح کرد: تصمیمگیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.
, وی تصریح کرد: تصمیمگیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.,مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمتگذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیمگیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.
, مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمتگذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیمگیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.,* ایران خودرو: هزینههای سربار را کاهش میدهیم
, * ایران خودرو: هزینههای سربار را کاهش میدهیم, * ایران خودرو: هزینههای سربار را کاهش میدهیم,مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از صحبتهای خود مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی محصولات عقبنشینی و اعلام کرد قیمت محصولات ایران خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.
, مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از صحبتهای خود مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی محصولات عقبنشینی و اعلام کرد قیمت محصولات ایران خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.,هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تیراژ تولید و بهره وری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.
, هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تیراژ تولید و بهره وری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند. ,این در حالی است که تا هفته گذشته، مدیران خودروساز از لزوم افزایش قیمت تولیداتشان صحبت میکردند ولی امروز از مدیریت قیمت تولیداتشان از طریق ارتقاء بهرهوری سخن میگویند.
, این در حالی است که تا هفته گذشته، مدیران خودروساز از لزوم افزایش قیمت تولیداتشان صحبت میکردند ولی امروز از مدیریت قیمت تولیداتشان از طریق ارتقاء بهرهوری سخن میگویند.,* سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمیرود
, * سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمیرود, * سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمیرود,علاوه بر مدیران خودروساز، غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز امروز گفت: قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمییابد.
, علاوه بر مدیران خودروساز، غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز امروز گفت: قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمییابد., ,وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.
, وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.,وی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینههای فعالیت اقتصادی، خودرو به یک کالای سرمایهای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است.
, وی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینههای فعالیت اقتصادی، خودرو به یک کالای سرمایهای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است.,شافعی به مشکلات خودروسازان طی سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریمهای غرب، افزایش تولید و ثبات قیمتها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.
, شافعی به مشکلات خودروسازان طی سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریمهای غرب، افزایش تولید و ثبات قیمتها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.,وی با اشاره به اینکه اخیراً صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفتهاند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیانهایی نیز مواجه هستند.
, وی با اشاره به اینکه اخیراً صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفتهاند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیانهایی نیز مواجه هستند.,رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما به دلیل تحریمها و نبود امکاناتی مانند منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.
, رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما به دلیل تحریمها و نبود امکاناتی مانند منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند. ,


,
, *تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است
, *تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است, *تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است,دبیر انجمن خودروسازان در عین حال تاکید کرد وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است و ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
, دبیر انجمن خودروسازان در عین حال تاکید کرد وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است و ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.,احمد نعمتبخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داداند و از ثابت ماندن قیمتها سخن میگویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت میگیرد.
, احمد نعمتبخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داداند و از ثابت ماندن قیمتها سخن میگویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت میگیرد.,وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمتگذاری دولتی به تولیدکنندهای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.
, وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمتگذاری دولتی به تولیدکنندهای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.,وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط میشود.
, وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط میشود.,نعمتبخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، میتوان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.
, نعمتبخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، میتوان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.,وی با بیان اینکه سال گذشته شرکتهای خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کردهاند.
, وی با بیان اینکه سال گذشته شرکتهای خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کردهاند.,* چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟
, * چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟, * چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟,در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
, در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.,این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمیکند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایتهای دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.
, این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمیکند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایتهای دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.,در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمتهای افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمتهای فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
, در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمتهای افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمتهای فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.,یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
, یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.,اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.
, اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.,به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاهها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.
, به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاهها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.,* وزیر صنعت به مجلس احضار شد
, * وزیر صنعت به مجلس احضار شد, * وزیر صنعت به مجلس احضار شد,موضعگیری وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو عاملی برای احضار وی به مجلس شد.
, موضعگیری وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو عاملی برای احضار وی به مجلس شد.,روحالله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: بحث افزایش قیمت خودرو، سؤالات زیادی را برای نمایندگان ایجاد کرده که برای دریافت پاسخ، وزیر صنعت روز سهشنبه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس حاضر میشود.
, روحالله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: بحث افزایش قیمت خودرو، سؤالات زیادی را برای نمایندگان ایجاد کرده که برای دریافت پاسخ، وزیر صنعت روز سهشنبه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس حاضر میشود.,به نظر میرسد وزیر صنعت و مدیران خودروساز نتوانستند برآیند خوبی از تأثیر موضعگیری خود بر بازار خودرو داشته باشند و این اظهارنظر آنها بیشتر از آنکه مردم را به خرید خودرو ترغیب کند، نمایندگان مجلس را به احضار وزیر ترغیب کرد.
, به نظر میرسد وزیر صنعت و مدیران خودروساز نتوانستند برآیند خوبی از تأثیر موضعگیری خود بر بازار خودرو داشته باشند و این اظهارنظر آنها بیشتر از آنکه مردم را به خرید خودرو ترغیب کند، نمایندگان مجلس را به احضار وزیر ترغیب کرد.,در این شرایط، مشتریان بازار خودرو در انتظار یک راهکار مدبرانه از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت صنعت خودروسازی هستند تا هزینه زیان خودروسازان از جیب خریداران پرداخت نشود.
, در این شرایط، مشتریان بازار خودرو در انتظار یک راهکار مدبرانه از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت صنعت خودروسازی هستند تا هزینه زیان خودروسازان از جیب خریداران پرداخت نشود.,گزارش از نرگس نیکضمیر
, گزارش از نرگس نیکضمیر, گزارش از نرگس نیکضمیر,انتهای پیام/
, انتهای پیام/,به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکتهای خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل ایران خودرو و سایپا امروز از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که قیمت تولیداتشان تا پایان سال افزایش نمییابد.
منتفی شدن افزایش قیمت خودرو تا پایان سال در حالی از سوی رئیس سازمان گسترش و مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده که مدیرعامل سایپا بدون اشاره به قید زمان، اعلام کرده که قیمت تولیداتش فعلاً افزایش نمییابد!
در این وضعیت، احمد نعمتبخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص علت این عقبنشینی خودروسازان به فارس گفت: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.
وی با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
* سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم
سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامهریزی و افزایش تیراژ تولید هزینههای سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایتهای دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعملهای تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
وی تصریح کرد: تصمیمگیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.
مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمتگذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیمگیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.
* ایران خودرو: هزینههای سربار را کاهش میدهیم
مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از صحبتهای خود مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی محصولات عقبنشینی و اعلام کرد قیمت محصولات ایران خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.
هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تیراژ تولید و بهره وری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.
این در حالی است که تا هفته گذشته، مدیران خودروساز از لزوم افزایش قیمت تولیداتشان صحبت میکردند ولی امروز از مدیریت قیمت تولیداتشان از طریق ارتقاء بهرهوری سخن میگویند.
* سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمیرود
علاوه بر مدیران خودروساز، غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز امروز گفت: قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمییابد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینههای فعالیت اقتصادی، خودرو به یک کالای سرمایهای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است.
شافعی به مشکلات خودروسازان طی سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریمهای غرب، افزایش تولید و ثبات قیمتها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.
وی با اشاره به اینکه اخیراً صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفتهاند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیانهایی نیز مواجه هستند.
رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما به دلیل تحریمها و نبود امکاناتی مانند منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

*تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است
دبیر انجمن خودروسازان در عین حال تاکید کرد وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است و ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
احمد نعمتبخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داداند و از ثابت ماندن قیمتها سخن میگویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت میگیرد.
وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمتگذاری دولتی به تولیدکنندهای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.
وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط میشود.
نعمتبخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، میتوان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته شرکتهای خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کردهاند.
* چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟
در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمیکند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایتهای دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.
در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمتهای افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمتهای فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.
به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاهها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.
* وزیر صنعت به مجلس احضار شد
موضعگیری وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو عاملی برای احضار وی به مجلس شد.
روحالله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: بحث افزایش قیمت خودرو، سؤالات زیادی را برای نمایندگان ایجاد کرده که برای دریافت پاسخ، وزیر صنعت روز سهشنبه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس حاضر میشود.
به نظر میرسد وزیر صنعت و مدیران خودروساز نتوانستند برآیند خوبی از تأثیر موضعگیری خود بر بازار خودرو داشته باشند و این اظهارنظر آنها بیشتر از آنکه مردم را به خرید خودرو ترغیب کند، نمایندگان مجلس را به احضار وزیر ترغیب کرد.
در این شرایط، مشتریان بازار خودرو در انتظار یک راهکار مدبرانه از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت صنعت خودروسازی هستند تا هزینه زیان خودروسازان از جیب خریداران پرداخت نشود.
گزارش از نرگس نیکضمیر
انتهای پیام/
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکتهای خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل ایران خودرو و سایپا امروز از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که قیمت تولیداتشان تا پایان سال افزایش نمییابد.
, به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه سیاست وزیر صنعت و مدیران شرکتهای خودروساز برای ترغیب مردم به خرید خودرو جواب نداد، مدیرعامل ایران خودرو و سایپا امروز از اظهار نظر اخیر خود عقب نشینی کرده و اعلام کردند که قیمت تولیداتشان تا پایان سال افزایش نمییابد., خبرگزاری فارس,منتفی شدن افزایش قیمت خودرو تا پایان سال در حالی از سوی رئیس سازمان گسترش و مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده که مدیرعامل سایپا بدون اشاره به قید زمان، اعلام کرده که قیمت تولیداتش فعلاً افزایش نمییابد!
, منتفی شدن افزایش قیمت خودرو تا پایان سال در حالی از سوی رئیس سازمان گسترش و مدیرعامل ایران خودرو اعلام شده که مدیرعامل سایپا بدون اشاره به قید زمان، اعلام کرده که قیمت تولیداتش فعلاً افزایش نمییابد!,در این وضعیت، احمد نعمتبخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص علت این عقبنشینی خودروسازان به فارس گفت: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.
, در این وضعیت، احمد نعمتبخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص علت این عقبنشینی خودروسازان به فارس گفت: عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است.,وی با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
, وی با بیان اینکه وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است، گفت: ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.,* سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم
, * سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم, * سایپا: فعلاً افزایش قیمت نداریم,سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.
, سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که قبلاً از افزایش تا 30 درصدی قیمت برخی تولیدات سایپا خبر داده بود، امروز اعلام کرد که قیمت خودروهای سایپا فعلاً افزایش نخواهد یافت.,وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.
, وی در عین حال از عدم افزایش قیمت محصولات سایپا تا تعیین تکلیف توسط مراجع ذیصلاح خبر داد و گفت : با توجه به سیاست حمایت از مصرف کنندگان و با توجه به تأکیدت مقام عالی وزارت در خصوص رعایت حقوق مشتریان، سعی خواهیم کرد قیمت خودروهای تولیدی خود را در همین سطح نگه داریم و افزایش قیمت محسوسی ندهیم.,وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامهریزی و افزایش تیراژ تولید هزینههای سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایتهای دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعملهای تسهیل کننده تولید را نیز داریم.
, وی افزود: اکنون در حاشیه ضرر قرار داریم، ولی سعی خواهیم کرد با برنامهریزی و افزایش تیراژ تولید هزینههای سربار را کاهش دهیم تا بتوانیم قیمت محصولات خود را در سطح کنونی نگه داریم و افزایش ندهیم، البته انتظار حمایتهای دولتی جهت تأمین نقدینگی، تسهیلات و دستورالعملهای تسهیل کننده تولید را نیز داریم.,وی تصریح کرد: تصمیمگیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.
, وی تصریح کرد: تصمیمگیری در خصوص قیمت خودرو توسط مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد و قبلاً نیز اعلام کرده بودیم محصولات پرتیراژ سایپا افزایش قیمت محسوسی نخواهند داشت.,مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمتگذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیمگیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.
, مدیرعامل سایپا قبلاً در حالی از افزایش 30 درصدی قیمت برخی محصولات این شرکت خبر داده بود که طبق آخرین مصوبه دولت، قیمتگذاری بر عهده شورای رقابت است و هنوز هیچ تصمیمگیری در این مورد از سوی شورای رقابت صورت نگرفته است.,* ایران خودرو: هزینههای سربار را کاهش میدهیم
, * ایران خودرو: هزینههای سربار را کاهش میدهیم, * ایران خودرو: هزینههای سربار را کاهش میدهیم,مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از صحبتهای خود مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی محصولات عقبنشینی و اعلام کرد قیمت محصولات ایران خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.
, مدیرعامل بزرگترین شرکت خودروساز کشور نیز از صحبتهای خود مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی محصولات عقبنشینی و اعلام کرد قیمت محصولات ایران خودرو تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.,هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تیراژ تولید و بهره وری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند.
, هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تیراژ تولید و بهره وری در کنار کاهش هزینه های سربار، قیمت محصولات خود را در سطح فعلی حفظ کند. ,این در حالی است که تا هفته گذشته، مدیران خودروساز از لزوم افزایش قیمت تولیداتشان صحبت میکردند ولی امروز از مدیریت قیمت تولیداتشان از طریق ارتقاء بهرهوری سخن میگویند.
, این در حالی است که تا هفته گذشته، مدیران خودروساز از لزوم افزایش قیمت تولیداتشان صحبت میکردند ولی امروز از مدیریت قیمت تولیداتشان از طریق ارتقاء بهرهوری سخن میگویند.,* سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمیرود
, * سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمیرود, * سازمان گسترش: قیمت خودرو بالا نمیرود,علاوه بر مدیران خودروساز، غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز امروز گفت: قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمییابد.
, علاوه بر مدیران خودروساز، غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز امروز گفت: قیمت خودرو تا پایان سال افزایش نمییابد., ,وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.
, وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.,وی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینههای فعالیت اقتصادی، خودرو به یک کالای سرمایهای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است.
, وی با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینههای فعالیت اقتصادی، خودرو به یک کالای سرمایهای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم تبدیل شده است.,شافعی به مشکلات خودروسازان طی سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریمهای غرب، افزایش تولید و ثبات قیمتها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.
, شافعی به مشکلات خودروسازان طی سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسان قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک ها و اعمال تحریمهای غرب، افزایش تولید و ثبات قیمتها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.,وی با اشاره به اینکه اخیراً صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفتهاند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیانهایی نیز مواجه هستند.
, وی با اشاره به اینکه اخیراً صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفتهاند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیانهایی نیز مواجه هستند.,رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما به دلیل تحریمها و نبود امکاناتی مانند منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.
, رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما به دلیل تحریمها و نبود امکاناتی مانند منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند. ,


,
, *تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است
, *تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است, *تعمت بخش:عقب نشینی خودروسازان از افزایش قیمت دستوری است,دبیر انجمن خودروسازان در عین حال تاکید کرد وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است و ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.
, دبیر انجمن خودروسازان در عین حال تاکید کرد وعده جدیدی برای حمایت دولتی از خودروسازان داده نشده است و ثابت ماندن قیمت خودرو و اظهارنظر مدیران شرکتهای خودروساز در این مورد به صورت دستوری انجام شده است.,احمد نعمتبخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داداند و از ثابت ماندن قیمتها سخن میگویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت میگیرد.
, احمد نعمتبخش در مورد اینکه چرا خودروسازان امروز به یکباره در مورد افزایش قیمت تولیداتشان تغییر موضع داداند و از ثابت ماندن قیمتها سخن میگویند؟ اظهار داشت: حمایت جدیدی از خودروسازان نشده و این اظهارنظرها به صورت دستوری صورت میگیرد.,وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمتگذاری دولتی به تولیدکنندهای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.
, وی تصریح کرد: طبق تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه توسعه پنجم، اگر زیانی در اثر قیمتگذاری دولتی به تولیدکنندهای وارد شود، دولت باید آن زیان را جبران کند.,وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط میشود.
, وی ادامه داد: 12 درصد قیمت خودرو به مسائل خارج از بنگاه خودروسازی مانند بیمه اختصاص دارد و حدود 10 درصد آن نیز به تسهیلات بانکی مربوط میشود.,نعمتبخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، میتوان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.
, نعمتبخش تصریح کرد: در صورتی که وام با بهره 2 درصدی به خودروسازان داده شود، میتوان از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت تولید خودرو جلوگیری کرد.,وی با بیان اینکه سال گذشته شرکتهای خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کردهاند.
, وی با بیان اینکه سال گذشته شرکتهای خودروساز با زیان 4 هزار میلیارد تومانی روبرو شدند، گفت: در 6 ماهه اول امسال، سایپا 273 میلیارد تومان و ایران خودرو نیز 450 میلیارد تومان زیان کردهاند.,* چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟
, * چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟, * چرا وزیر سعی کرد بازار را متحول کند؟,در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.
, در حال حاضر بازار خودرو به دلیل بالا بودن قیمت خودروها و پایین بودن قدرت خرید مردم با رکود روبرو است و در این شرایط وزیر صنعت سعی کرد با این توجیه که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد، مردم را به خرید خودرو ترغیب کند تا عاملی برای ورود نقدینگی به صنعت خودروسازی شود.,این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمیکند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایتهای دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.
, این در حالی است که کسی به دنبال پیدا کردن دلیل واقعی وضعیت فعلی صنعت خودروسازی نیست و کسی از عاملان بروز این مشکل، سوال نمیکند که به چه دلیلی سال قبل سعی کردند برای جذب حمایتهای دولتی، تیراژ تولید را کاهش دهند و حال این موضوع باعث شده تا قیمت تولید خودرو در کشور بالا باشد و برای حل این مشکل، خودروسازان نیازمند دریافت نقدینگی هستند.,در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمتهای افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمتهای فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.
, در این شرایط و در حالی که مشتریان بازار خودرو امیدوار بودند تا دولت جدید، تدبیری برای قیمتهای افسارگسیخته خودروها کند، تلاش وزیر صنعت برای تکان دادن بازار و تشویق مردم به خرید خودرو با قیمتهای فعلی، این امید را نقش بر آب کرد و ابهاماتی را نیز به همراه داشت.,یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.
, یک روز پس از این اظهارنظر وزیر، مدیران ایران خودرو و سایپا نیز از افزایش قیمت تولیداتشان خبر دادند تا بازار را بیشتر به خرید خودرو ترغیب کنند.,اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.
, اظهارنظر وزیر صنعت و مدیران دو شرکت بزرگ خودروساز مبنی بر احتمال افزایش قیمت برخی خودورهای داخلی باعث رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار شد اما این موضوع عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودرو نشد و بازار همچنان در رکود به سر میبرد.,به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاهها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.
, به این ترتیب ظاهراً سیاست وزارت صنعت و خودروسازان چندان کارآمد نبود و با توجه به اعتراض برخی دستگاهها مانند مجلس و پلیس، مدیران خودروساز تا حدی از موضع قبلی خود عقب نشینی کردند.,* وزیر صنعت به مجلس احضار شد
, * وزیر صنعت به مجلس احضار شد, * وزیر صنعت به مجلس احضار شد,موضعگیری وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو عاملی برای احضار وی به مجلس شد.
, موضعگیری وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت خودرو عاملی برای احضار وی به مجلس شد.,روحالله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: بحث افزایش قیمت خودرو، سؤالات زیادی را برای نمایندگان ایجاد کرده که برای دریافت پاسخ، وزیر صنعت روز سهشنبه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس حاضر میشود.
, روحالله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: بحث افزایش قیمت خودرو، سؤالات زیادی را برای نمایندگان ایجاد کرده که برای دریافت پاسخ، وزیر صنعت روز سهشنبه در جلسه کمیسیون صنایع مجلس حاضر میشود.,به نظر میرسد وزیر صنعت و مدیران خودروساز نتوانستند برآیند خوبی از تأثیر موضعگیری خود بر بازار خودرو داشته باشند و این اظهارنظر آنها بیشتر از آنکه مردم را به خرید خودرو ترغیب کند، نمایندگان مجلس را به احضار وزیر ترغیب کرد.
, به نظر میرسد وزیر صنعت و مدیران خودروساز نتوانستند برآیند خوبی از تأثیر موضعگیری خود بر بازار خودرو داشته باشند و این اظهارنظر آنها بیشتر از آنکه مردم را به خرید خودرو ترغیب کند، نمایندگان مجلس را به احضار وزیر ترغیب کرد.,در این شرایط، مشتریان بازار خودرو در انتظار یک راهکار مدبرانه از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت صنعت خودروسازی هستند تا هزینه زیان خودروسازان از جیب خریداران پرداخت نشود.
, در این شرایط، مشتریان بازار خودرو در انتظار یک راهکار مدبرانه از سوی دولت تدبیر و امید برای مدیریت صنعت خودروسازی هستند تا هزینه زیان خودروسازان از جیب خریداران پرداخت نشود.,گزارش از نرگس نیکضمیر
, گزارش از نرگس نیکضمیر, گزارش از نرگس نیکضمیر,انتهای پیام/
, انتهای پیام/,]
ارسال دیدگاه