اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

صرافی بلم با ترفندهای عجیب در کمین سرمایه ایرانیان است/پانزی ها را جدی بگیرید!

صرافی بلم با ترفندهای عجیب در کمین سرمایه ایرانیان است/پانزی ها را جدی بگیرید!
این روزها پانزی‌ها، با ترفند ارزهای دیجیتال، در کمین سرمایه ایرانیان هستند که بررسی‌ها نشان از ناایمن بودن آنها را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ بلم یک صرافی خارجی است که با دریافت مدارکی مثل تصویر کارت ملی، در شرایط تحریم بین‌المللی خدماتی را به ایرانیان ارائه می‌کند. این درحالی‌ است که هیچ صرافی خارجی خدمات مشابهی را به این شکل به ایرانیان ارائه نمی‌کند و همین باعث شد تا بسیاری از افراد در این صرافی ثبت‌نام کرده و از طریق آن به معامله ارز دیجیتال بپردازند. اما مسئله اینجاست تا چه اندازه این ادعاها درست است؟

چند نکته مهم درباره کلاهبرداری‌هایی با زمینه ارز دیجیتال

کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال و ارزهای سنتی مثل دلار و ریال متفاوت است؛ زیرا در ارزهای سنتی برای شما امکان پیگیری و شکایت وجود دارد و امکان پیگیری مبدأ و مقصد پول وجود دارد؛ ولی در بحث ارزهای دیجیتال، اوضاع کمی متفاوت است. نه سازمان مرکزی وجود دارد که شما بخواهید به آن شکایت کنید و نه اصلاً نام و مشخصات حقیقی که بخواهد مورد پیگرد قرار گیرد. درواقع این ویژگی ارزهای دیجیتال یعنی ناشناس بودن آن در چنین مواقعی می‌تواند به زیان برخی کاربران، مخصوصاً افراد تازه‌کار تمام شود. پس مهم است که پیش از ورود به این بازارها با شیوه‌های کلاهبرداری در آن آشنا شوید.

روش‌های کلاهبرداری از طریق ترفند پونزی ارزهای دیجیتال

ازجمله روش‌های شناخته شده در این ارزها روش‌هایی است که از آنها نام می‌بریم:
کلاهبرداری -  Centra  پروفایل‌های تقلبی - روش جایزه بزرگ  - استفاده از سایت‌های تقلبی - استفاده از تبلیغات اسکم گوگل - هک‌کردن دی‌ان‌اس - استفاده از بدافزارها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه - استفاده از روش پامپ و دامپ کردن - روش دست‌کاری در قیمت توکن‌ها - وعده سودهای بسیار بالا و فضایی - دعوت‌کردن از سایر افراد - استفاده از روش کلید خصوصی - e۲c روش استفاده از ترفند - مسدودشدن حساب‌ها در سایت استفاده از روش و ... که هر یک از این روش‌ها شگردی خاص برای ربودن سرمایه‌های شما را در آستین دارند که لازم است با شناخت آنها در دام این کلاهبرداری‌های پانزی نیفتید.

البته فراموش نکنید که این‌ها فقط بخشی از روش‌های شناخته شده هستند و افراد کلاهبردار همواره در حال طراحی روش‌های خلاقانه برای به‌دست‌آوردن پول افراد دیگر هستند. اما هرچقدر هم که روش‌های جدید خلق شود شما می‌توانید با رعایت ساده‌ترین نکات تا حد بسیار زیادی از خطر کلاهبرداری در امان بمانید.

همه موارد گفته شده در راستای معرفی طرحی جدی است به نام صرافی بلم که بررسی‌ها نشان می‌دهد این فعالیت به‌نوعی غیرحقیقی و یک پلتفرم غیرقانونی است، belem.cc یک فعالیت پانزی است که در صورت سرمایه‌گذاری در آن سرمایه شما به خطر خواهد افتاد و لازم است از هرگونه مشارکت در این اپلیکیشن دوری کنید؛ زیرا این ترفند پانزی غیر حرفی‌ها را نشانه گرفته و سعی در جذب سرمایه‌های آنها را دارد.

روش‌های پانزی صرافی بلم

این صرافی مطالبی را به زبان فارسی ارائه می‌کند و ادعا می‌کند که این خدمات پشتیبانی و حمایت از کاربران ایرانی است. پس لطفاً توجه داشته باشید که همه این عملکرد ترفندی است که آنها به کار گرفته‌اند و مدارکی در این سایت به زبان فارسی ارائه شده است اساساً وجهه قانونی ندارند و تا حد زیادی صحیح نیستند.

کاربران ایرانی باید توجه داشته باشند که الگوریتم بررسی کننده (دیتکتور) که اولین فاکتور میزان امنیت (آتوریتی) یا اعتبار صفحه است، به این وب‌سایت کمترین میزان اعتبار را اختصاص داده است که میزان اعتبار آن در این نرم‌افزار امنیتی به شرح زیر است:


تاریخ ایجاد دامنه    شنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۲۲ ساعت ۱۲:۰۰ صبح
میزان مشکوک بودن وبسیات    ۱۰۰ درصد
نمایه‌های مشکوک    ۱۰۰/۹۹
میزان محبوبیت وبسایت    صفر (ضعیف)
رتبه‌بندی از نظر فیشینگ    ۱۰۰/۶۹
اسپم اسکور    ۱۰۰/۱
رتبه‌بندی از نظر بدافزار    ۱۰۰/۹۹
اتصال سرور از طریق  HTTPS    یافت نشد
وضعیت لیست سیاه دامنه    توسط هیچ موتور لیست سیاه شناسایی نشده است

 

همه اینها در حالی است که این سایت مدعی است از مؤسسه MSB آمریکا مجوز دارد که طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد این ادعا نیز کاملاً نادرست است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این بنیاد مجوز مالی صادر نمی‌کند. وظیفه اصلی این پایگاه ثبت اطلاعات شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی است توسط کاربران انجام می‌شود.

نکته بعدی اینکه این سایت به جز یک آدرس ایمیل هیچ اطلاعات دیگری را از خود منتشر نکرده است؛ اینکه دفتر مرکزی شرکت کجاست، بنیان‌گذاران چه کسانی هستند، شرکت در کجا ثبت شده و مواردی ازاین‌دست. به زبان ساده می‌توان گفت این شرکت کاملاً بی‌نام‌ونشان است.

نقض قوانین بین‌المللی و امکان واریز و برداشت با کارت‌بانکی ایرانی مشکل دیگر این سایت است؛ زیرا قوانین اف ای تی اف اجازه این کار را نمی‌دهد که این نیز نشان از پانزی بودن این سایت را دارد درحالی‌که این سایت خود را مسئول نگهداری اموال و دارایی‌های کاربران نمی‌داند و نوشته است در صورت بروز مشکل و درخواست مراجع قانونی، تمام حساب‌های کاربران ایرانی مسدود خواهد شد.

به گزارش راه دانا، همه اینها دلیل شد تا درباره فعالیت این سایت به همه ایرانیان هشدار دهیم تا در دام این ترفند پانزی گرفتار نشوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه