اخبار داغ

یادداشت؛

با حمله کنندگان به پلیس در دنیا چگونه برخورد می‌شود؟/دروغ های شاخدار ضد انقلاب در مورد قاتل ایذه ای

با حمله کنندگان به پلیس در دنیا چگونه برخورد می‌شود؟/دروغ های شاخدار ضد انقلاب در مورد قاتل ایذه ای
بی‌توجهی به اخطار پلیس و حتی به خطر انداختن جان دیگری نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به ویژه آمریکا بدون برخورد نیست، چه برسد به اینکه فردی به عمد چند پلیس را با خودرو زیر گرفته باشد که منجر به فوت و مجروح شدن ماموران قانون باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پسر عموی مادر کیان در مراسم سالگرد تولد کیان پیرفلک در ایذه با خودروی سواری به صورت عمدی به سمت ماموران پلیس حاضر در محل حمله کرده و در یک اقدام وحشیانه منجر به قتل یک افسر پلیس و زخمی شدن دو سرباز شد.

بنا به گزارش شاهدان عینی، ماموران پلیس در راستای توقف خودرو به سمت مهاجم تیر اندازی کرده که وی مجروح و پس از انتقال به بیمارستان نیز فوت شد.

بی توجهی به اخطار، تهدید پلیس و حتی به خطر انداختن جان دیگری نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا بدون برخورد نیست، چه برسد به اینکه فردی به عمد چند پلیس را با خودرو زیر گرفته باشد که سبب فوت و مجروح شدن ماموران قانون شده باشد، در واقع  پلیس در پاسخ به حمله مهاجم اقدام به تیراندازی کرد.

براساس ماده ۶ قانون به‌کارگیری سلاح، تیراندازی به سوی وسایل نقلیه به‌منظور متوقف کردن آنها توسط ماموران زمانی مجاز است که اولا وسایل نقلیه بنا به قرائن و دلایل معتبر یا اطلاعات موثق مسروقه یا حامل افراد متواری یا اموال مسروقه یا کالای قاچاق یا مواد مخدر یا به‌طور غیرمجاز حامل سلاح و مهمات باشد؛ ثانیا از وسایل نقلیه موردنظر برای تهاجم عمدی به سوی مردم یا ماموران استفاده شده باشد.

ماجرای پسر عموی مادر کیان انقدر واضح و روشن است که جای هیچ بحثی در آن نیست، جدای از آنکه رسانه‌های معاند و ضدانقلاب بدون اینکه اشاره‌ کنند که فرد خاطی به ماموران پلیس حمله کرده، صرفا در حال ارسال اخباری با عنوان کشته شدن پسرعموی مادر کیان پیرفلک به دست ماموران پلیس هستند. گویا معاندان انتظار دارند پلیس اجازه دهد فردی پس از کشتن و زخمی کردن افراد، به مسیر خود ادامه دهد تا در زمان مناسب اقدام به دستگیر کردن آن کنند.

رسانه های معاند که این روز ها به بهانه همین موضوع در حال فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند بهتر است قبل از هر گونه اظهار نظر به این سوال پاسخ دهند که در کشورهای خودشان و‌اروپا و آمریکا اگر پلیس نسبت به رفتار فردی مشکوک شود چگونه با او‌برخورد می کند چه رسد به اینکه آن فرد با خودرو به سمت پلیس حمله کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
نادر -> 1402/03/23
پاسخ

وقتی میگیم با این ارازل مقابله بشه برای اینه که به پلیسمون هم رحم نمیکنند

محسن -> 1402/03/23
پاسخ

قوه قضاییه کجاست؟؟؟؟