اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

هشدار پانزی؛ اوربیت نتورک و لکسون در کمین سرمایه ایرانیان!

هشدار پانزی؛ اوربیت نتورک و لکسون در کمین سرمایه ایرانیان!
اوربیت نتورک و لکسون پلتفرم‌هایی هستند که بسیاری از علائم و نشانه‌های پروژه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال را دارند و با وعده سود دروغین به نوعی پانزی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اوربیت نتورک Orbit Network در سال ۱۹۹۶ در کالیفرنیا شرکت بنیان‌گذاری شد و در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد. شایان‌ذکر است که در عملکرد کنونی این شرکت به‌وضوح دیده می‌شود که این شرکت برای جمع‌آوری سرمایه روی افرادی که به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند، یک طرح پانزی را پیاده می‌کند.

در این طرح، به‌ظاهر نشان داده می‌شود که افراد می‌توانند در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال شرکت سهیم شوند.

بیشتر بخوانید:
ترفند کایلاس به بهانه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال/ کایلاس پانزی است

در سرمایه‌گذاری در هر پلتفرمی باید به این نکته توجه داشت که در صنعت ارزهای دیجیتال، ریسک‌ها و تهدیداتی وجود دارد، از جمله آن ریسک کلاهبرداری‌ها، برخی شرکت‌ها و وب‌سایت‌هاست که به نام ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری انجام دهند. برای همین، در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری یا هرگونه همکاری با شرکت‌های مشابه اوربیت نتورک، باید بادقت و مطالعه کافی از صحت و قابل‌اعتماد بودن آنها اطمینان حاصل کرد و سپس اقدام به هرگونه تعامل مالی نمایید.

اوربیت نتورک راه‌حل‌های نرم‌افزاری مبادله و پردازش پرداخت و موارد کاربردی سفارشی خرید ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار می‌دهد که این معاملات بر بستر معاملات دارایی دیجیتال قرار دارد.

شرکت اوربیت نتورک هیچ‌کدام از این عوامل یک پروژه معتبر را ندارد

اوربیت نتورک با استفاده از برنامه‌ها و راهکارهای بلاک‌چین در زمینه هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و اینترنت اشیا ارتقای فناوری‌هایی را ایجاد می‌کند. این شرکت مدعی است با اجرای استراتژی‌های نوآورانه برای تبدیل دیجیتال برای مشتریان در سراسر جهان، چالش‌های دشوار را حل می‌کنیم. اما آیا واقعاً سازوکار این شرکت قانونی و معتبر است؟

به‌طورقطع، یک پروژه معتبر باید نقشه راه دقیق، تیم توسعه قوی و حامیانی معتبر داشته باشد. ولی شرکت اوربیت نتورک هیچ‌کدام از این عوامل را ندارد.

علاوه بر این، عملکرد مشخصی از این شرکت وجود ندارد و توضیحات ارائه شده در وب‌سایت آن، پر از ابهام است. سرمایه‌گذاری در جایی که اطلاعات کمی از خود به اشتراک گذاشته و هیچ مبنای قانونی و معتبری نداشته باشد، زنگ خطر بزرگی برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری شما است.

باتوجه‌به توضیحات داده شده و نظر به اینکه این شرکت هیچ دارایی یا نمایندگی و مجوزی در کشور ما ندارد یقینا کسانیکه قصد دارند در این شرکت سرمایه گذاری کنند باید همه جوانب را بسنجند.

این شرکت ممکن است باهدف تقلب و فریب سرمایه‌گذاران، فعالیت خود را آغاز کرده و سپس به طور ناگهانی از بین برود و باعث ازدست‌دادن سرمایه سرمایه‌گذاران شود. در نتیجه، توصیه می‌شود که اگر قصد سرمایه‌گذاری در اوربیت نتورک یا شرکت‌های مشابه را دارید، حتماً همه جوانب مربوطه را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید.

میز اقتصادی راه دانا به شما پیشنهاد می‌کند در صورت پافشاری و اصرار بر سرمایه‌گذاری در این پلت فرم حداقل مقدار کمی از سرمایه خود را در این نوع شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنید، تا درصورتی‌که شرکت واقعاً کلاهبرداری باشد، خسارت جدی به سرمایه شما وارد نشود.

لکسون نیز بنظر می رسد از دسته شرکت ها و پلتفرم های پانزی دیگری باشد که نحوه عملکرد آن این روزهای آن موجب نگرانی‌هایی درباره این پروژه شده است.

وجود شواهدی که بر احتمال اسکم بودن سایت تأکید دارد از جمله این نگرانی‌هاست که یکی از این شواهد، ناشناس بودن افراد پشت پرده سایت لکسون است، اطلاعاتی درباره مدیرعامل یا سایر اعضای تیم پلتفرم سرمایه‌گذاری درباره شفافیت و قابل‌اعتماد بودن این پروژه وجود ندارد.

مبلغان این شرکت‌ها برخی بازیگران و دوبلورهایی هستند که با مبلغی ناچیز برای خواندن هر متنی در جلوی دوربین می‌آیند

با نیم‌نگاهی به نحوه تبلیغات این شرکت در میابیم که در بعضی ویدئوها و تبلیغات و کانال‌ها، اشخاصی حضور دارند که کاربران را تشویق به سرمایه‌گذاری می‌کنند و به‌سادگی می‌توانیم متوجه شویم که این افراد همگی بازیگران و دوبلورهایی هستند که با مبلغی برای خواندن هر متنی در جلوی دوربین حاضر می‌شوند.

این شواهد خود نشان‌دهنده نقاط تاریک و نامشخص در مورد این پروژه است؛ لذا قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، توصیه می‌شود تحقیقات دقیقی را انجام داده و از صحت و قابل‌اعتماد بودن هر پروژه و شرکت اطمینان حاصل کنید.
در نهایت باید گفت که بر اساس بررسی‌ها و باتوجه‌به محتوای صفحه ارائه شده، بنظر میرسد که (لکسان یا لاکسون) نیز یک پروژه خطرناکی باشد و نقاطی که ذکر کردیم خود می‌توانند نشان‌دهنده وجود ابهامات و موارد تاریک در این پروژه باشند.

همه اینها در حالی است که مسئولان این سایت ادعایی مبنی بر قانونی‌بودن و داشتن شماره ثبت برای این سایت را دارند، حتی درصورتی‌که شماره ثبت صحیح باشد، این موضوع به معنی تأیید اعتبار آن پروژه نیست، و تنها نشان‌دهنده وجود ثبت آن در سیستم ثبتی است.

همچنین، زمینه‌های فعالیتی که برای این شرکت به ثبت رسیده است، با نوع فعالیتی که این پلتفرم سرمایه‌گذاری ادعا می‌کند مطابقت ندارد و این موضوع هم می‌تواند برای اثبات صحت ادعاهای مسئولان سایت مشکل‌ساز باشد.

درباره گواهی ثبت شده در سایت توجه داشته باشید که این سایت وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا نیست و مجوز آپلود شده در سایت مربوط به واحد دولتی تجارت ایالت نیویورک آن هم بخش شرکت‌ها است.

به اطلاعات غیررسمی و نامعتبر سایت اکتفا نکنید

به گزارش راه دانا به‌طورکلی، توصیه می‌شود قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در یکی از این دو پروژه معرفی شده، تحقیقات و بررسی‌های دقیق انجام دهید و فقط به اطلاعات غیررسمی و نامعتبر سایت اکتفا نکنید. در صورت وجود کوچک‌ترین مشکلی بهتر است از سرمایه‌گذاری در آن‌ها خودداری کنید، چون برای بازپس‌گیری سرمایه شما در کشور ما هیچ ابزار قانونی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:
گول تبلیغات پانزی ها در کانال های پرطرف‌دار را نخورید

صرافی بلم با ترفندهای عجیب در کمین سرمایه ایرانیان است/پانزی ها را جدی بگیرید!

پامپ و دامپ؛ الگوی روبه‌افزایش پانزی‌ها در بازار ارز دیجیتال

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه