اخبار داغ

در حاشیه نخستین اجلاس جهانی "شهر اسلامی" صورت گرفت

به زیر کشیدن پرچم انگلیس در قزوین و برافراشتن پرچم "حزب الله" به جای آن+ تصاویر

به زیر کشیدن پرچم انگلیس در قزوین و برافراشتن پرچم "حزب الله" به جای آن+ تصاویر
نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی با محوریت تدوین کتاب "منشور سکونت در اسلام" با حضور 27 کشور اسلامی صبح امروز در قزوین آغاز شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، مردم قزوین شب گذشته در حاشیه نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی که با حضور 27 کشور اسلامی  و  10 شهردار پایتخت کشورهای اسلامی در این شهر در حال برگزاری است، پرچم انگلیس را به زیر کشیده و به جای آن پرچم حزب الله را برافراشتند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

جوانان و دانشجویان انقلابی شهر قزوین انگیزه خود از این اقدام را دست داشتن دولت انگلیس در جنایتهای رژیم بحرین و سرکوب شیعیان این کشور و همچنین دخالت آشگار دولتردان انگلیسی در ناآرامی های سوریه و تلاش برای جنگ افروزی در این کشور مسلمان اعلام کردند. 

,

این اقدام جوانان قزوینی در حالی صورت گرفت که مردم ایران در حافظه تاریخی خود نقش انگلیس را در کودتای ننگین ۲۸ مرداد از یاد نخواهند برد. این کودتای ننگین و ضدبشری  که چند روزی ای سات که سالگرد آ را پشت سر گذاشته ایم، توسط مدعیان دو آتشه حمایت از حقوق بشر و منادیان آزادی انجام شد. سازمان جاسوسی-اطلاعاتی انگلیس که اصل آن چند سال پیش توسط دولت استعمارگر انگلیس انکار می‌شد تاکنون دو کودتای بزرگ را بر ضد ملت بزرگ و متمدن ایران طراحی کرده که هر دو در سرنوشت جامعه و نسل‌های ما تاثیر داشته است؛ اولی کودتای ننگین سوم اسفند سال ۱۲۹۹ و استقرار دیکتاتوری رضاخانی و دومی کودتای خائنانه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در تثبیت کودتای اول و تحمیل پهلوی دوم که با همکاری و همراهی دولت آمریکا صورت گرفت. اگرچه رژیم سلطنتی انگلیس علیرغم رویه معمول انتشار اسناد تاریخی، در این مورد تاکنون هیچ سندی را درباره نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد منتشر نکرده است.

, این اقدام جوانان قزوینی در حالی صورت گرفت که مردم ایران در حافظه تاریخی خود نقش انگلیس را در کودتای ننگین ۲۸ مرداد از یاد نخواهند برد. این کودتای ننگین و ضدبشری  که چند روزی ای سات که سالگرد آ را پشت سر گذاشته ایم، توسط مدعیان دو آتشه حمایت از حقوق بشر و منادیان آزادی انجام شد. سازمان جاسوسی-اطلاعاتی انگلیس که اصل آن چند سال پیش توسط دولت استعمارگر انگلیس انکار می‌شد تاکنون دو کودتای بزرگ را بر ضد ملت بزرگ و متمدن ایران طراحی کرده که هر دو در سرنوشت جامعه و نسل‌های ما تاثیر داشته است؛ اولی کودتای ننگین سوم اسفند سال ۱۲۹۹ و استقرار دیکتاتوری رضاخانی و دومی کودتای خائنانه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در تثبیت کودتای اول و تحمیل پهلوی دوم که با همکاری و همراهی دولت آمریکا صورت گرفت. اگرچه رژیم سلطنتی انگلیس علیرغم رویه معمول انتشار اسناد تاریخی، در این مورد تاکنون هیچ سندی را درباره نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد منتشر نکرده است., این اقدام جوانان قزوینی در حالی صورت گرفت که مردم ایران در حافظه تاریخی خود نقش انگلیس را در کودتای ننگین ۲۸ مرداد از یاد نخواهند برد. این کودتای ننگین و ضدبشری  که چند روزی ای سات که سالگرد آ را پشت سر گذاشته ایم، توسط مدعیان دو آتشه حمایت از حقوق بشر و منادیان آزادی انجام شد. سازمان جاسوسی-اطلاعاتی انگلیس که اصل آن چند سال پیش توسط دولت استعمارگر انگلیس انکار می‌شد تاکنون دو کودتای بزرگ را بر ضد ملت بزرگ و متمدن ایران طراحی کرده که هر دو در سرنوشت جامعه و نسل‌های ما تاثیر داشته است؛ اولی کودتای ننگین سوم اسفند سال ۱۲۹۹ و استقرار دیکتاتوری رضاخانی و دومی کودتای خائنانه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در تثبیت کودتای اول و تحمیل پهلوی دوم که با همکاری و همراهی دولت آمریکا صورت گرفت. اگرچه رژیم سلطنتی انگلیس علیرغم رویه معمول انتشار اسناد تاریخی، در این مورد تاکنون هیچ سندی را درباره نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد منتشر نکرده است., این کودتای ننگین و ضدبشری  که چند روزی ای سات که سالگرد آ را پشت سر گذاشته ایم، توسط مدعیان دو آتشه حمایت از حقوق بشر و منادیان آزادی انجام شد. , سازمان جاسوسی-اطلاعاتی انگلیس که اصل آن چند سال پیش توسط دولت استعمارگر انگلیس انکار می‌شد تاکنون دو کودتای بزرگ را بر ضد ملت بزرگ و متمدن ایران طراحی کرده که هر دو در سرنوشت جامعه و نسل‌های ما تاثیر داشته است؛ اولی کودتای ننگین سوم اسفند سال ۱۲۹۹ و استقرار دیکتاتوری رضاخانی و دومی کودتای خائنانه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در تثبیت کودتای اول و تحمیل پهلوی دوم که با همکاری و همراهی دولت آمریکا صورت گرفت. اگرچه رژیم سلطنتی انگلیس علیرغم رویه معمول انتشار اسناد تاریخی، در این مورد تاکنون هیچ سندی را درباره نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد منتشر نکرده است.,
 
,
این اجلاس صبح امروز به مناسبت "روز قزوین"  نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی از امروز شنبه به مدت دو روز و  با حضور 27 کشور از حوزه‌های مختلف و 10 شهردار پایتخت کشورهای اسلامی آغاز شده است.
,
 
,
مسعود نصرتی، شهردار قزوین پیش از این با اشاره به اهمیت و ضرورت این اجلاس گفته بود: آنچه که مهم است این است که با وجود قدمت در ساخت و ساز‌ها توجهی به معماری ایرانی و اسلامی نمی‌شود و ما در این زمینه موفقیت چندانی نداشته‌ایم. شهر‌ها در حال توسعه‌اند اما رنگ و بویی از محلات و هویت اسلامی ندارند.
,
 
,
وی افزود:  امیدواریم که بتوانیم میزبان خوبی برای برگزاری این اجلاس باشیم. ما به دنبال آن هستیم تا صاحب سندی شویم و بتوانیم دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شهر اسلامی را در قزوین دایر کنیم.
,
 
,
چرا پرچم انگلیس برافراشته شد؟
,
 
,
پس از تعطیل شدن سفارت انگلیس در تهران در سال 1390 در پی اعتراضات گسترده دانشجویان ایرانی به سیاست‌های خصمانه انگلیس، رایزنی‌ها برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران آغاز شده بود، اما این سفارت کماکان در تهران تعطیل و ارتباطات کشورمان با این کشور در سطح کاردار است. سوالی که در انیجا مطرح است، این است که مسئولان برگزاری این اجلاس که عنوان اسلامی دارد، چرا باید پرچم کشور انگلیس را در آن برافراشته کنند؟
,
 
,
یکی از مهمانان حاضر در این مراسم، "سولار سین" نماینده سازمان ملل و استاد دانشگاه لندن غربی است.
,
وی در افتتاحیه اجلاس جهانی شهر اسلامی در استان قزوین اظهار داشت: قزوین نه تنها بخشی از تاریخ اسلام است بلکه نمادی خواهد بود برای الگو گیری شهرهای دیگر جهان اسلام که برای نزدیک شدن به معماری سبک اسلامی قدم بردارند.
,
 
محسن رضایی و حجت الاسلام ابوترابی از دیگر مهمانان حاضر در این اجلاس هستند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین پیش از این از حضور بیش از ۱۵۰ سفیر و مقام خارجی در مراسم روز قزوین (۹شهریور) امسال خبر داده بود.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
,
 
,
محسن رضایی و حجت الاسلام ابوترابی از دیگر مهمانان حاضر در این اجلاس هستند.
,
 
,
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین پیش از این از حضور بیش از ۱۵۰ سفیر و مقام خارجی در مراسم روز قزوین (۹شهریور) امسال خبر داده بود.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه