اخبار داغ

غلامرضا منتظری در گفتگو با دانا:

سامانه مودیان مالیاتی می تواند جلوی دلالی در اقتصاد زیر زمینی را بگیرد

سامانه مودیان مالیاتی می تواند جلوی دلالی در اقتصاد زیر زمینی را بگیرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی و جلوگیری از رشد اقتصاد زیر زمینی پرداخت. 

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره تاثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی، گفت: سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی مصوب مجلس یک بستر الکترونیک برای پرداخت مالیات ایجاد کرده است و اقدامات فیزیکی در مسیر پرداخت مالیات را حذف کرده است.

وی ادامه داد: هر نوع سامانه ای در هر زمینه ای که بتواند سهولت را برای مردم ایجاد کند، قطعا آثار مثبت زیادی خواهد داشت. معمولا یکی از گله مندی های  مردم در حوزه های مختلف وجود موانع بزرگ پیش روی خدمات است. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: سامانه مودیان مالیاتی فرآیند مالیات ستانی را تسهیل کرده و علاوه بر این باعث ایجاد عدالت مالیاتی می شود و باعث ارتقا سطح رضایت در بین مردم و فعالان اقتصادی می شود، زیرا مالیات در یک بستر شفاف و عادلانه از تمام مردم اخذ می شود. 

وی در ادامه بیان کرد: هر چه قدر ما بیشتر به سمت شفافیت حرکت کنیم مثل استفاده از سامانه مودیان مالیاتی، در حقیقت حرکت نامحسوسی برای جلوگیری از انواع آسیب های اقتصادی و اجتماعی است. یکی از این آسیب ها قاچاق گسترده کالا در کشور است که به تولید کننده داخلی ضربه ا اساسی وارد کرده و از سوی دیگر باعث شده دلالان و سوداگران این عرصه روز به روز فربه تر شوند. 

این نماینده مجلس یازدهم افزود: با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی و پایانه های فروشگاهی جریان کالایی از ابتدا تا انتها رصد می شود و این کالاهای قاچاق نمی تواند در بازار عرضه شود و به این صورت جلوی این اقتصاد زیر زمینی گسترده در کشور گرفته می شود.

منتظری در ادامه بیان کرد: سامانه مودیان مالیاتی به دلیل شفافیت بالایی که در مسیر اخذ مالیات ایجاد می کند، مثل آیینه به ما کمک می کند که ببینیم چه مشاغلی چه میزان درآمدی دارند و بر اساس عدالت اقدام به اخذ مالیات از آنها کنیم، با این سامانه حس بی عدالتی و نارضایتی در مشاغل مختلف از بین می رود زیرا همه فعالان اقتصادی بر اساس میزان درآمدشان باید مالیات بپردازند.
 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: ما هر چه قدر در حوزه پیشگیری هزینه بکنیم به نفع ما است چون هزینه های درمان اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سنگینی برای ما در پی خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه